Visuele communicatie en koude acquisitie, hoezo raakvlakken?

Toen Danielle mij vroeg voor haar een artikel of blog te schrijven kon mijn enige antwoord natuurlijk alleen maar : Ja Zeker! zijn.

Zo’n 2,5 jaar geleden heb ik Danielle ontmoet tijdens de bijeenkomst van Females in Telecom. Toen al viel ze mij meteen op, zonder dat ik haar nog gesproken had. …hoezo visueel…Daarna, toen ik haar wel gesproken had, zou ik haar nooit meer vergeten. Jong, enthousiast, op haar recht door zee manier (niet altijd even handig) stroomde ze over van vakkennis, ambitie (heel handig als ondernemer), serieuze kijk en niet onder stoelen of banken verscholen mening.

Om nooit te vergeten dus. En daar is het eerste raakvlak.

Ook bij koude acquisitie is het belangrijk dat je je zodanig door de telefoon voorstelt dat je pitch “om nooit meer te vergeten is”. Dat is niet altijd even makkelijk. Zeker als je door de telefoon vaak te veel verteld en woest in het wilde weg maait om alles wat je kunt en waar je goed bent en hoe goedkoop en de je wel niet beste bent wilt vertellen. Dus 1. Zorg voor een onvergetelijk korte duidelijke pitch. Een van mijn motto’s is: ik heb wel een kroon in mijn mond en niet op mijn hoofd. Dat betekend voor mij, dat als je jezelf niet goed kenbaar maakt die ander dus nooit weet wat je doet.

Een glimlach is als zwaartekracht;
hij trekt dingen naar je toe.

Het tweede raakvlak is dat Daan en ik allebei iets doen wat veel anderen maar te vinden. te overdreven, te raar, te het komt wel, te dat doe je toch niet. JUIST wel. Dit helpt je namelijk je bedrijf zichtbaar te maken. En zichtbaar te houden. Dus 2. Blijf vooral ook bellen.

En ten derde Koude Acquisitie is niet alleen veel bellen maar zeker ook Personal Branding. Iedere keer als men je bedrijfsnaam hoort komt het in uiteindelijk het lange termijngeheugen (hippocampus) in het brein te terecht. Omdat de een meer is auditief ingesteld (je hoort het liever). En de ander visueel (die ziet het liever). En sommige mensen fysiek (je voelt het liever)-  zorgen Daan en ik er ook voor dat je brand een beleving wordt. Dus ook zo’n kauwgom actie, iedere keer als je de kauwgum eet maak je een verbinding. Op deze manier zorg je dat de hele mens betrokken wordt bij jouw bedrijf. Dus 3. Zorg dat je merk een beleving wordt.

Dus visuele communicatie en koude acquisitie raakvlakken…ook hier een volmondig: Ja zeker!

Wil je meer weten:
Schrijf je in op de nieuwsbrief voor meer tips http://www.q-p-s.nl/contact

Marianne van de Water, koude acquisitie expert
Ondernemer sinds 2006
Marianne was Spreker op de Week van de Ondernemer
Spreker tijdens Supervrouw Event 2014

Vond je dit interessant? Deel het gerust in je netwerk:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp