Bedankt voor de service webcare!

Ook al is dit onderwerp misschien een klein beetje offtopic in mijn vakgebied, toch wil ik het als ondernemer graag met jullie delen. Ik denk dat veel ondernemers van deze case kunnen leren.

Ik houd van koken en maak graag smoothies. Ik heb vorige maand een spik splinter nieuwe keukenmachine aangeschaft, dit apparaat vervangt ongeveer al mijn oude apparaten in de keuken, dus die kon ik mooi op marktplaats verkopen.

Afgelopen weekend hoorde ik ineens wat gerammel en bleek er een onderdeel van mijn blender kapot te zijn, balen want ik had mijn oude blender net verkocht en ik gebruik hem elke dag! Contact opgenomen met het bedrijf waar ik hem had gekocht en daar kreeg ik via de mail een antwoord dat ik een formulier in moest vullen (lekker persoonlijk). Daarnaast heb ik ook een tweet verspreid en kreeg ik direct een reactie van iemand die bij Philips werkt, of zijn collega’s mij misschien konden helpen.

Om eerlijk te zijn had ik niet veel verwacht van het bedrijf. Philips is in mijn ogen toch een grote logge organisatie en ik dacht niet erg persoonlijk. De blender kon ik in ieder geval al niet los bestellen. Ik dacht: Ja natuurlijk, ze willen liever dat ik een nieuwe keukenmachine aanschaf! Maar tot mijn verbazing werd ik gevraagd een foto te maken van het kapotte onderdeel, de sticker van het apparaat en de productcode. Binnen een dag kreeg ik het bericht of ik mijn adresgegevens op wilde sturen zodat ze mij een nieuwe messenunit toe konden sturen. Top! Dat terwijl ze nog niet eens om een aankoopbon hebben gevraagd. Hij is inmiddels bezorgd en mijn blender werkt weer helemaal perfect, ik ben gelukkig!

Wat ik hiermee wil zeggen, als je de service levert die verwacht wordt krijg je blije klanten, maar als je service levert waarvan mensen het niet hadden verwacht krijg je ambassadeurs voor je bedrijf. Kijk maar naar mij, ik schrijf er nu een bijdrage over. Gewoon omdat ik zó verbaasd ben dat ik deze oplossing aangereikt heb gekregen en er natuurlijk verschrikkelijk blij mee ben, omdat ik binnen één week weer mijn gezonde ontbijtjes kan maken met de blender. De volgende keer als ik kan kiezen tussen Philips en een ander merk, weet ik natuurlijk wel welke mijn voorkeur heeft.

Dus bij deze de complimenten voor Philips!

Vond je dit interessant? Deel het gerust in je netwerk:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp