Een kijkje in de keuken van …. de grafisch ontwerper

Origineel huisstijl ontwerp westland
Ik krijg tijdens een intakegesprek nogal eens de vraag of ik wel voldoende informatie heb om aan de slag te gaan met het ontwerpproces. Niet zelden kijkt mijn klant me vervolgens met grote ogen aan, als ik zeg dat ik zo prima uit de voeten kan. Ik bedacht me dus dat het wellicht aardig is, […]
Lees meer

Het belang van een professionele huisstijl

Het belang van een goed huisstijl ontwerp
Niet iedere ondernemer kiest bewust voor een professioneel ontworpen huisstijl. Soms bedenkt de ondernemer zelf iets of is er een bekende die – met de beste bedoelingen – iets maakt. Soms ingegeven vanuit de gedachtegang dat je het echt beter zelf kunt doen en soms ingegeven door je financiële situatie....
Lees meer
in Ondernemen

10 jaar Daan!

Ontwerpbureau Daan 10 jaar
Misschien is het je ontgaan en misschien ook niet, maar Daan is 10 jaar geworden. Aangezien ik Daan ook al zo’n 10 jaar ken, heb ik die ontwikkeling van dichtbij meegemaakt. We zijn al lang bevriend, ik ben klant bij haar, ben haar klankbord en we werken samen. Vanuit verschillende uitgangspunten heb ik in die...
Lees meer
in Ondernemen

Het nut van een quick scan

Het nut van een quickscan
Steeds meer bedrijven hanteren een quick scan om het proces bij hun (potentiële) klant te doorgronden. Gek genoeg heeft de quick scan – waar je deze bedrijfsmatig dan ook voor gebruikt – nog vaak een negatieve klank, terwijl de quick scan absoluut van toegevoegde waarde kan zijn. Jij zegt “ja” of “nee”...
Lees meer
in Communicatie+Ondernemen

Nee verkopen: probeer het eens!

Soms kun je beter nee verkopen
Ken je dat: die opdracht waarvan je eigenlijk, nog voor je er echt aan begon, al wist dat het niks zou worden? Of die klus waarvan je eigenlijk verwachtte dat-ie niet door zou gaan… en toen dat toch gebeurde was je er niet eens zo heel blij mee? Misschien maakte je het weleens mee dat […]
Lees meer

De netwerkwaarzegster vertelt over visitekaartjes

Wat zegt jouw visitekaartje over je bedrijf
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet: ik heb geen kristallen bol nodig om je meer te vertellen over je bedrijf. Gewoon een blik op je visitekaartje zegt al zoooooooveel! Of zelf zonder blik: pak zo’n kaartje maar eens vast. Dun flubberkarton? Wat een armoedige uitstraling. Om maar niet te spreken over hoe datzelfde...
Lees meer

Supervoorspelbaar verrassend!

communiceer vanuit je kernwaarden
Als je bewust altijd vanuit je kernwaarden communiceert, weten mensen wat ze van je kunnen verwachten. Dan bouw je met je publiek en je klanten eigenlijk gewoon iets op dat een beetje op een vriendschapsrelatie lijkt: goede vrienden weten immers ook wat ze aan elkaar hebben. Wel een beetje saaie communicatie dan...
Lees meer
in Visuele identiteit

Dealtje door je looks

Vertrouwen uitstralen met je huisstijl ontwerp
Akkoord, zegt de klant, en dan moet je je offerte nog schrijven. Doe maar, zegt de volgende, nog voor je de prijs hebt kunnen noemen. En de derde: Ik laat het aan jou over, ik heb het volste vertrouwen dat je weer met iets moois komt. Dit soort dingen kunnen je gebeuren als je merk […]
Lees meer

Van welk merk word jij gelukkig?

Gelukkig worden van een merk
Kun je gelukkig worden van een merk? Nah, dacht het niet… geluk zit toch in jezelf, geluk heeft niks met materiële dingen te maken, enzovoort. Ik weet het allemaal wel. Maar waarom krijg ik dan altijd heel wat herkennende blikken als ik zeg dat ik altijd zoooooo gelukkig word van dat ene luchtje in die […]
Lees meer
in Visuele identiteit

Hé, wat vind je van mijn huisstijl?

Welke taal spreekt jouw huisstijl
Laatst vroeg iemand me wat ik van zijn huisstijl vond. Terwijl ik die analyseerde ontdekte ik verrassende zaken… soms kom je al pratend pas tot echte antwoorden. Je hebt namelijk zo weinig aan ‘mooi’ of ‘lelijk’, en nog veel minder aan ‘goed’. Want waarom is het goed, waar gaat het om bij een huisstijl? Voor […]
Lees meer
in Communicatie+Ondernemen

Waarom marketing soms niks oplevert

Waarom marketing soms niets oplevert
Bakken met geld gaan er om in communicatie en marketing. Er wordt veel verzonnen, ontworpen en gebruikt: van het kleinste flyertje tot metershoge neonbelettering. En soms werkt het niet. Da’s heel frustrerend: heb je net heel erg veel geld uitgegeven, levert het géén klanten op. Hoe kan dat? Geduld is een schone...
Lees meer
in Communicatie+Ondernemen

Lang zal jij leven…

Lang zal je leven
Volgend jaar bestaat mijn bedrijf tien jaar, en ik bruis van de ideeën om de hele wereld mee te laten feesten! Nou ja, beetje al te enthousiast misschien, maar je kent vast het gevoel. Wat ben jij van plan voor je tienjarig bestaan? Hoe vieren jullie het zesde lustrum van het bedrijf? En wat trek […]
Lees meer
in Ondernemen+Online

Tijd voor een nieuwe website? Voor Daan wel!

Wanneer is het tijd voor een nieuwe website
Hoe lang gaat een website mee? Als ik sommige bedrijven bekijk: ’n jaar of vijftien… Maar jij en ik weten dat dat echt niet meer kan. Retro is hip, maar hopeloos ouderwets verkoopt weinig. Meestal reken ik een jaar of vier, vijf – of sneller als de techniek erom smeekt. Zoals de afgelopen jaren met […]
Lees meer
in Communicatie+Ondernemen

Vijf marketingblunders in de tuinbouw

Marketingblunders in de tuinbouw
Ik blijf het tegenkomen: marketing zonder nadenken. Het is allemaal eigenlijk goedbedoelde geldweggooierij, doodzonde. Ergens een tip lezen, en nog een, en weer een andere… en dan lekker door elkaar husselen: hoe meer, hoe beter toch? Nee hoor, zo werkt het niet! Ik heb de leukste van de laatste tijd voor je op een...
Lees meer
in Ondernemen+Positionering

Hoe waardevol ben je voor je klanten?

Hoe waardevol ben jij voor je klant?
Voeg jij waarde toe voor je klanten? Tja, ik weet het: er zijn niet zoveel kreten die dooddoeneriger zijn dan dat ‘waarde toevoegen’ volgens mij. Net zoals dat eeuwige ‘Adding Value’. Maar dat komt natuurlijk ook omdat dat soort begrippen eigenlijk waarheden zijn. En daarom worden ze al snel zo vaak misbruikt door...
Lees meer

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven