23 mei 2017 | 

Laatst vroeg iemand me wat ik van zijn huisstijl vond. Terwijl ik die analyseerde ontdekte ik verrassende zaken… soms kom je al pratend pas tot echte antwoorden. Je hebt namelijk zo weinig aan ‘mooi’ of ‘lelijk’, en nog veel minder aan ‘goed’. Want waarom is het goed, waar gaat het om bij een huisst … lees artikel >

2 mei 2017 | 

Een tijdje terug, tijdens een gesprek met een fotograaf, liet ik vallen dat ik nogal eens acquisitiemailings kreeg van andere fotografen, en dat die regelmatig een soort antireclame zijn door de slechte vormgeving. Dan mis je wat, kreeg ik te horen. Niet elke fotograaf is goed in communicatie… en da … lees artikel >

18 april 2017 | 

Laatst hoorde ik het weer: ik ben 24 uur per dag bereikbaar! En alweer was mijn eerste gedachte: wat een amateur… Niet helemaal eerlijk, ik weet het. Ik kan wel beroepen verzinnen waarin dat belangrijk is… maar daarin regelen ze dan gewoon ploegendienst. Hoe kun je immers je klant echt goed helpen a … lees artikel >

22 maart 2017 | 

De leukste plaatjes vind je op Google, schreef ik vorige keer. En daarbij hoef je je maar één ding af te vragen: is het van mij? Zo niet, dan is het gebruik van zo’n plaatje, heel simpel, gewoon stelen. Gelukkig zijn er heel wat plaatjes die je wel heel eenvoudig mag gebruiken, en zelfs (jippie!) zo … lees artikel >

28 februari 2017 | 

Dat klopt: de leukste plaatjes vind je op Google. Want je vindt immers álles op Google: die zoekt gewoon het hele internet af, en laat dus ook de plaatjes zien waar copyright op rust. Sterker nog: de meeste foto’s die je via Google bovenhaalt zijn gewoon iemands bezit. Daar mag je best mee spelen, n … lees artikel >

14 februari 2017 | 

Hart is liefde. Hart is houden van. Hart is valentijn, bonbons, cadeautjes, rozen, romantiek… Sinds heel lang staat het hart symbool voor de liefde. En dat simpele hart-icoon is natuurlijk afgeleid van het menselijk hart, ook al is dat grappig genoeg maar een klein beetje hartvormig. Door sommige el … lees artikel >

7 februari 2017 | 

Durf jij naar jezelf te kijken? En durf jij naar de uitstraling van je bedrijf te kijken? Da’s best lastig in de spiegel… want eigenlijk zie je via de spiegel niet precies wat anderen zien. Die scheiding in je haar zit links… maar in de spiegel toch echt rechts. En dat is precies waarom het soms han … lees artikel >

24 januari 2017 | 

Welk karakter heeft jouw bedrijf? Welk assortiment past daarbij? Wat voor reclame maak je, en hoe zien jouw acties eruit? Juist bij bedrijven met een sterke uitstraling is het superbelangrijk om consequent te zijn. Eigenlijk moet je enorm mutsen, en echt niks doen wat haaks staat op je identiteit. D … lees artikel >

9 januari 2017 | 

Zijn jouw kernwaarden kwaliteit, afspraken nakomen en professioneel? Dan is het in 2017 écht de hoogste tijd om je te gaan onderscheiden. Zeg nou zelf: deze kernwaarden zijn toch helemaal geen kernwaarden? Het zijn randvoorwaarden voor het ondernemerschap – en dat is helemaal jouw eigen zaak. Kom op … lees artikel >

19 december 2016 | 

Beeld vormt een belangrijk element van de huisstijl van een bedrijf. Denk hierbij bijvoorbeeld aan fotografie. Belangrijk is dat er een herkenbaar totaalbeeld ontstaat dat past bij het onderwerp en dat de doelgroep aanspreekt. Om meer over dit specifieke onderwerp te weten te komen, sprak Richard He … lees artikel >

Reacties zijn gesloten.