22 augustus 2017 | 

Hoe vaak heb ik die woorden niet gebruikt tijdens brainstorms met klanten? Het kost tijd om het vertrouwen te winnen van jóuw klanten, en dat doe je natuurlijk door kwaliteitswerk te leveren en ze nooit teleur te stellen. Bijna onmogelijke opgave soms, en we zijn lekker allemaal menselijk… die teleu … lees artikel >

Aardbeving op Kos, Danielle Looije
18 juli 2017 | 

Vraag het op Facebook en je krijgt duizend antwoorden: om gek van te worden. Vraag het je collega’s, je familie tijdens die verjaardag, je vrienden: Hoe vind je dit logo? Welke moet ik kiezen, wat denk jij? De antwoorden variëren van ‘Geweldig’ tot ‘Bluhhh’, vaak nog aangevuld met ‘ik zou voor A gaa … lees artikel >

4 juli 2017 | 

Waar wil jij staan over vijf jaar? Die vraag kan een handig hulpmiddel zijn bij het ontwikkelen van een merk en het bepalen van de gewenste uitstraling. Zelf gebruik ik ‘m ook nogal eens andersom, als het een bedrijf betreft dat al langer bestaat… Dan wordt het ineens een heel andere vraag: Is je be … lees artikel >

6 juni 2017 | 

Ik schreef het al eerder: als je een logo weghaalt, zie je pas goed wat de huisstijl is van een bedrijf. En oef… soms blijft er dan niets herkenbaars of unieks over van het bedrijf. Kun je soms ook zien bij de doehetzelf-ontwerpen – of het nu om logo’s, webdesign of folders gaat. Je vraagt je af wat … lees artikel >

23 mei 2017 | 

Laatst vroeg iemand me wat ik van zijn huisstijl vond. Terwijl ik die analyseerde ontdekte ik verrassende zaken… soms kom je al pratend pas tot echte antwoorden. Je hebt namelijk zo weinig aan ‘mooi’ of ‘lelijk’, en nog veel minder aan ‘goed’. Want waarom is het goed, waar gaat het om bij een huisst … lees artikel >

2 mei 2017 | 

Een tijdje terug, tijdens een gesprek met een fotograaf, liet ik vallen dat ik nogal eens acquisitiemailings kreeg van andere fotografen, en dat die regelmatig een soort antireclame zijn door de slechte vormgeving. Dan mis je wat, kreeg ik te horen. Niet elke fotograaf is goed in communicatie… en da … lees artikel >

18 april 2017 | 

Laatst hoorde ik het weer: ik ben 24 uur per dag bereikbaar! En alweer was mijn eerste gedachte: wat een amateur… Niet helemaal eerlijk, ik weet het. Ik kan wel beroepen verzinnen waarin dat belangrijk is… maar daarin regelen ze dan gewoon ploegendienst. Hoe kun je immers je klant echt goed helpen a … lees artikel >

22 maart 2017 | 

De leukste plaatjes vind je op Google, schreef ik vorige keer. En daarbij hoef je je maar één ding af te vragen: is het van mij? Zo niet, dan is het gebruik van zo’n plaatje, heel simpel, gewoon stelen. Gelukkig zijn er heel wat plaatjes die je wel heel eenvoudig mag gebruiken, en zelfs (jippie!) zo … lees artikel >

28 februari 2017 | 

Dat klopt: de leukste plaatjes vind je op Google. Want alles is immers terug te vinden op Google. Google zoekt gewoon het hele internet af en laat dus ook de plaatjes zien waar copyright op rust. Sterker nog, de meeste foto’s die je via Google bovenhaalt zijn gewoon iemands bezit. Daar mag je best m … lees artikel >

14 februari 2017 | 

Hart is liefde. Hart is houden van. Hart is valentijn, bonbons, cadeautjes, rozen, romantiek… Sinds heel lang staat het hart symbool voor de liefde. En dat simpele hart-icoon is natuurlijk afgeleid van het menselijk hart, ook al is dat grappig genoeg maar een klein beetje hartvormig. Door sommige el … lees artikel >

Reacties zijn gesloten.