Uitgekleed laat heel wat zien!

Danielle Looije

Voelt feilloos je identiteit als ondernemer aan kan deze omzetten in een krachtig beeld en doelgerichte communicatie.

Hobby's: documentaires, kleding maken en leuke dingen doen.

Vragen? mail@bureau-daan.nl of bel 06 1191 8576

Latest posts by Danielle Looije (see all)

Ik schreef het al eerder: als je een logo weghaalt, zie je pas goed wat de huisstijl is van een bedrijf. En oef… soms blijft er dan niets herkenbaars of unieks over van het bedrijf. Kun je soms ook zien bij de doehetzelf-ontwerpen – of het nu om logo’s, webdesign of folders gaat. Je vraagt je af wat er niet klopt… en pas als je iets weghaalt ontdek je wát. Heel vaak verzuipt de essentie in een overvloed van overbodige versiersels. Alle franje, toeters en bellen waarmee de boel wordt aangekleed en opgeleukt, nemen de aandacht weg van waar het om gaat.

Leve Photoshop?

Het feit dat iedereen simpel en goedkoop ‘kan’ ontwerpen, wil niet zeggen dat iedereen dat ook ‘kan’. Er zijn zat getalenteerde amateurs die met veel plezier mooie dingen maken – maar ik vind het doodzonde als je geen goede resultaten neerzet doordat je gek wordt van alle mogelijkheden en dus álles erop knalt.

Less is lastig

Geloof me: less is more. En da’s best lastig te bereiken. Een amateuristische huisstijl is vaak herkenbaar aan alle rimram, de zooi eromheen, de drukte – en meestal dacht de maker dat het daarmee professioneel leek. Da’s dus niet zo: kleed je ontwerp gerust uit. Vat de boel samen, condenseer en maak compact, pak de essentie en gooi de rest weg. Dat knapt op!

Hulp nodig bij het uitkleden van je communicatie? Neem contact op, ik help je graag.

Gerelateerde berichten

Nooit meer klanten mislopen met een passende huisstijl!

  • Geeft jouw huisstijl je klanten het gevoel dat je de boot hebt gemist?
  • Schaam jij je voor je huisstijl?
  • Zijn je bedrijfsactiviteiten veranderd?
  • Denken klanten dat je goedkoop bent?
  • Moet je klanten steeds uitleggen wat je doet?
  • Heb je het gevoel dat je vorige ontwerper niet kon overbrengen wat je eigenlijk bedoelde?

Dan is dit eBook iets voor jou!


 

Reacties zijn gesloten.