in Visuele identiteit

Clichés zijn dooddoeners voor je bedrijf

Aap die gaapt om dooddoener

Een cliché oftewel dooddoener is niet iets waar we zo van houden in de reclamewereld. Clichés zijn te vaak gebruikte uitdrukkingen, symbolen of woordcombinaties. Doordat ze zo vaak gebruikt zijn worden deze clichés betekenisloos. Dit is natuurlijk wel het laatste wat je met je bedrijf naar buiten wil brengen. Want jouw bedrijf heeft een unieke identiteit en daarmee onderscheid het zich. Als je vervalt in clichés betekent dat dat je je niet onderscheid van je concullega’s en waarom zou je klant dan voor jou kiezen? Je doet toch hetzelfde als wat al je concurrenten doen?

Onderscheid en focus is één van de belangrijkste dingen die wij naar boven halen tijdens een intake gesprek met de klant. Wat maakt jouw bedrijf uniek? Hoe ga je jezelf presenteren naar de buitenwereld. Natuurlijk is dit niet altijd even makkelijk. Maar als je eens kijkt naar de grote merken, zie je hoe simpel het eigenlijk kan zijn. Sun vaatwastabletten ken je vast wel, je ziet in de reclame altijd mannetjes in witte pakken die continue aan het onderzoeken zijn of ze de juiste formule hebben ontwikkeld. Terwijl de Calgon vaatwastabletten zich positioneren het merk waardoor je vaatwasser langer leeft. Dat wil niet zeggen dat de Sun vaatwastabletten slecht zijn voor je vaatwasser, of dat Calgon vaatwastabletten minder focussen op onderzoek, maar wat het wel wil zeggen is welke doelgroep ze aanspreken. Calgon spreekt liever de angst bij mensen aan, dat ze een grote rekening kunnen verwachten voor een reparatie of zelfs een nieuwe vaatwasser. Terwijl je bij Sun vaatwastabletten er vanuit kunt gaan dat als er iets nieuws is wat werkt, ze altijd de eerste zijn.

Dooddoeners die je vaak voorbij ziet komen

  • We hebben jarenlange ervaring in de branche; Dus? Jarenlange ervaring is nog geen garantie voor succes.
  • Onze groene planten zuiveren de lucht; Dat doen dus alle groene planten en bomen.
  • Shakira (bekend figuur) beveelt het aan; Ja natuurlijk, als ze er maar genoeg voor betaald krijgt.
  • Duurzaam; Komop zeg, daar trappen we toch niet meer in?
  • Pennen, potloden, schriften, schrijflijnen; Tekstschrijvers zijn toch veel creatiever?

Wil je weten wat de mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf? Neem contact op.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: