Een cliché oftewel dooddoener is niet iets waar we zo van houden in de reclamewereld. Clichés zijn te vaak gebruikte uitdrukkingen, symbolen of woordcombinaties. Doordat ze zo vaak gebruikt zijn worden deze clichés betekenisloos. Dit is natuurlijk wel het laatste wat je met je bedrijf naar buiten wil brengen. Want jouw bedrijf heeft een unieke identiteit en daarmee onderscheid het zich. Als je vervalt in clichés betekent dat dat je je niet onderscheid van je concullega’s en waarom zou je klant dan voor jou kiezen? Je doet toch hetzelfde als wat al je concurrenten doen?
Onderscheid en focus is één van de belangrijkste dingen die wij naar boven halen tijdens een intake gesprek met de klant. Wat maakt jouw bedrijf uniek? Hoe ga je jezelf presenteren naar de buitenwereld. Natuurlijk is dit niet altijd even makkelijk. Maar als je eens kijkt naar de grote merken, zie je hoe simpel het eigenlijk kan zijn. Sun vaatwastabletten ken je vast wel, je ziet in de reclame altijd mannetjes in witte pakken die continue aan het onderzoeken zijn of ze de juiste formule hebben ontwikkeld. Terwijl de Calgon vaatwastabletten zich positioneren het merk waardoor je vaatwasser langer leeft. Dat wil niet zeggen dat de Sun vaatwastabletten slecht zijn voor je vaatwasser, of dat Calgon vaatwastabletten minder focussen op onderzoek, maar wat het wel wil zeggen is welke doelgroep ze aanspreken. Calgon spreekt liever de angst bij mensen aan, dat ze een grote rekening kunnen verwachten voor een reparatie of zelfs een nieuwe vaatwasser. Terwijl je bij Sun vaatwastabletten er vanuit kunt gaan dat als er iets nieuws is wat werkt, ze altijd de eerste zijn.
Wil je weten wat de mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf? Neem contact op.
"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"
Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang GRATIS het eBook | Loop nooit meer klanten meer mis met een passende huisstijl! Download het eBook. |