Communiceer niet wat al van je verwacht mag worden

Communicatie voor kappers

Op zoek met de klant naar de geschikte slogan. Soms is dat zo bedacht, andere keren is dat iets lastiger. Daarin hebben we samen gekeken naar wat de concurrent doet met zijn nieuwe huisstijl en zijn we tot de conclusie gekomen dat het zeker niet als inspiratie gebruikt kan worden. Het is een bedrijf wat aan styling en decoratie doet. Ik noem natuurlijk geen namen maar, ze gebruiken in hun slogan ‘creatief voor ….’. Lekker voor de hand liggend, van een decoratiebedrijf mag ik toch op zijn minst wel verwachten dat ze creatief zijn?!

Knipt een kapper haren?

Wat ik hiermee wil aangeven, is kijk eens naar jouw bedrijf. Wat zijn punten die klanten sowieso van je mogen verwachten en wat zijn punten die je uniek maken? Om nog een voorbeeld te geven om mijn punt te verduidelijken: je communiceert voor een kapper toch ook niet dat ze goed zijn in haren knippen? Een opticien die je ogen kan meten? Een hovenier die verstand heeft van groen? Een coach die je nieuwe inzichten geeft? Een fotograaf inzicht heeft in een goede compositie?  ….Duidelijk toch?

Een stapje verder gaan

Natuurlijk knipt een kapper haren en is het lastig om daar onderscheid in te maken. Volgens mij zijn er alleen nogal wat verschillende soorten haren die geknipt kunnen worden. Hoeveel mensen heb je horen klagen met krullen? Kappers die geen krullen kunnen knippen? Hoeveel kappers ken je die daar gespecialiseerd in zijn én dat ook communiceren? Focus! Nu weet ik wel dat dit een makkelijk voorbeeld is en dat een sfeer verkopen als decoratiebedrijf zijnde een stuk moeilijker is. Denk dan eens na over jouw diepste gevoelens bij het opleveren van je product? Waarom doe je wat je doet? En deed je je werk ook als je er niet voor betaald zou krijgen? Wat maakt dit dan zo bijzonder. Dat is de uitdaging waar we naar op zoek gaan, jouw identiteit en drijfveren waar de doelgroep zich graag aan wil verbinden.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: