in Visuele identiteit

“Dat ziet niemand!”

Je begrijpt me niet

… is wat ik steeds vaker hoor. Mijn mening wordt gevraagd over een ontwerp of een communicatie-uiting, ik geef feedback en vervolgens hoor ik “Ja, maar dat ziet niemand.”

Dat ziet niemand?! Is dat dan niet juist het probleem? Als er niemand is die het ziet, dan is er dus ook niemand die het schijnbaar de moeite waard vindt om er eens goed naar te kijken en er aandacht aan te besteden. Een goed ontwerp wordt namelijk wel opgemerkt! Of heb je stiekem niet de juiste boodschap naar de juiste doelgroep gecommuniceerd? Dat kan ook verklaren waarom je boodschap of reclame-uiting niet wordt gezien. Hoewel … het onderbewuste heeft het waarschijnlijk wel gezien, maar is even niet doorgegeven aan het bewuste. Niet belangrijk genoeg?

Waar het mij om gaat is dat een design niet alleen door het onderbewuste maar ook door het bewuste wordt gezien. Leuke theorie, maar hoe weet je nu of de communicatie in het bewuste deel is gezien? Dat is eigenlijk heel simpel. Als er over gesproken wordt! Hoewel dit twee dingen kan betekenen. Het is of verrassend goed of het is bar slecht. Maar goed als je een professional inhuurt om iets voor je te ontwerpen, moet je er vanuit kunnen gaan dat het eerder verrassend goed is, dan bar slecht.
In de praktijk kan dat betekenen dat ze bijvoorbeeld regelmatig complimentjes geven over je flyers, je visitekaartjes enzovoort.  Mensen zien het, ze lezen het en vervolgens nemen ze ook nog eens de moeite om er iets over te zeggen.

Een goed design, wordt niet alleen gezien, maar effectiever nog er wordt over gesproken! Dat is toch uiteindelijk wat je wilt bereiken met je bedrijf. Laat maar groeien!

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten

Een écht goed design wordt niet gezien, maar wel waargenomen.

ruud schmitz
februari 20, 2014
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

zestien − negen =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: