De netwerkwaarzegster vertelt over visitekaartjes

Wat zegt jouw visitekaartje over je bedrijf

Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet: ik heb geen kristallen bol nodig om je meer te vertellen over je bedrijf. Gewoon een blik op je visitekaartje zegt al zoooooooveel! Of zelf zonder blik: pak zo’n kaartje maar eens vast. Dun flubberkarton? Wat een armoedige uitstraling. Om maar niet te spreken over hoe datzelfde kaartje de reis naar jouw huis overleeft: kreukels, vouwen… rijp voor het ronde archief. De eigenaar is niet al te kritisch, en neemt zichzelf (nog?) niet echt serieus. Maar wie weet, wordt dat wegwerpbedrijfje toch nog wat?

Hoe ziet jouw visitekaartje eruit?

Volgende kaartje. Net effe te dik. Valt op en vult op: meteen dat hele vakje vol. Je zou het irritant kunnen vinden maar eigenlijk overheerst het opvallen. Best wel een statement. Als die uitstraling klopt met wat er op dat kaartje staat én de kernwaarden van het bedrijf, zou het best weleens kunnen werken.
Buitenmaat kaartje. Leuk. Anders. Ook al opvallend. Maar ook: nergens op te bergen… past niet in een hokje, hoe origineel? Of vraagt om verkreukeld los in je tas te eindigen; goeie intenties, slechte praktijk?
Vistaprint kaartje, met vistaprintreclame achterop. Tja. Geen woorden voor, heel gauw vergeten dit bedrijf.
Vistaprint kaartje, vrolijke bloemen. Zou niet eens gek hoeven zijn ware het niet dat…
Vistaprint kaartje, precies hetzelfde ontwerp. En nog een. Ach, al die andere totaal verschillende bedrijven die dat jolige ontwerp zo cool vonden. Van nagelstylist tot kraamverzorgster tot levenscoach: eigenlijk zijn we één pot nat zonder eigen gezicht.
Kaartje met een functionele achterkant: extra verrassing, handig tiepje, denkt na over hoe je zoiets gebruikt en hoe je kunt zorgen dat ze jouw kaartje bewaren.

Raad-je-plaatje

Kaartjes om te raden: geen idee waar dat bedrijf voor staat, of wat de functie van de kaartjesdrager is. Geen logo dat iets verraadt, geen hulpvaardig tekstje, url waar je wijzer van wordt. Dat weet je dus al helemaal niet meer drie weken later, als je je tas uitruimt.
Ander kaartje om te raden: die van de onervaren afstandeling. Geen voornaam, wel voorletters. Never nooit niet terug te vinden op LinkedIn dus (zit daar waarschijnlijk ook niet). Beetje onprofessioneel toch wel.
Ander kaartje om te raden: helemaal geen naam! Gewoon alleen de bedrijfsnaam en andere contactgegevens, geen persoonlijke naam. Goedkoop trucje om dezelfde visitekaartjes voor iedereen te hebben… binnen een bedrijf om nooit zaken mee te doen. Onpersoonlijk, geen relatiebouwers.
HET kaartje van de avond: een fijn ontwerp, dat helemaal aansluit bij het bedrijf. Met heldere informatie en misschien zelfs een prikkelend vraagje of tagline? Stevig materiaal, opvallend en blijmakende uitvoering.

Mijn avond is weer goed als ik er maar eentje ben tegengekomen die zich met mijn eigen ontwerpen kan meten (hoe bedoel je, arrogant? Nee: trots op mijn werk. Hoe zit het met jouw kaartje: heb jij zo’n geluksbrenger? Of ben je toe aan een echte?

Neem contact op en laat je eens verrassen. Wedden dat je blij wordt?

 

 

 

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

twintig + tien =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven

Download het gratis eBook

  • Vinden klanten je te duur?
  • Weet niemand wat je doet?
  • Krijg je aanvragen van klanten die niet bij je passen?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang GRATIS het eBook
Naam: E-mail:

Privacyverklaring

Loop nooit meer klanten meer mis met een passende huisstijl! Download het eBook.

%d bloggers liken dit: