in Online

De voor- en nadelen van e-mailmarketing

De voor en nadelen van email marketing

Eén van de vele veranderingen die wij meemaken is de grote opkomst van de e-mail marketing. Voor vele bekend als de digitale nieuwsbrief. Zo was hier in 2003 nog niets over bekend, vandaag de dag zien we niet anders voorbijkomen in onze mailbox. Hoogste tijd dus om eens te kijken wat nu de voor en nadelen zijn van e-mail marketing:

Voordelen

Hoog resultaat: 1 klik met de knop is natuurlijk veel makkelijker dan een antwoordkaart in te moeten vullen. Gemiddeld leest ongeveer 46% van de ontvangers een commerciële nieuwsbrief, de reactie daarentegen is ongeveer 2,2%.
Lage kosten: Een huis-aan-huis folder is ongeveer 4x zo duur als een e-mail nieuwsbrief. Gemiddeld kost een e-mail nieuwsbrief 25ct per stuk.
Snel en meetbaar: De e-mail wordt direct verstuurd en belandt dus ook direct in het postvak van de ontvanger. Meetbaar zijn de gelezen e-mails en de kliks.

Nadelen

SPAM: Mensen kunnen uw nieuwsbrief zien als SPAM. U probeert natuurlijk de informatie in uw nieuwsbrief zo goed mogelijk af te stemmen op de lezers. Maar dit wil nog niet zeggen dat ze hierop zitten te wachten!

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

dertien + twintig =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: