in Visuele identiteit

Dealtje door je looks

Vertrouwen uitstralen met je huisstijl ontwerp

Akkoord, zegt de klant, en dan moet je je offerte nog schrijven. Doe maar, zegt de volgende, nog voor je de prijs hebt kunnen noemen. En de derde: Ik laat het aan jou over, ik heb het volste vertrouwen dat je weer met iets moois komt.

Dit soort dingen kunnen je gebeuren als je merk goed in de markt staat. En let op: ze gebeuren zelfs als iemand nog niet eerder klant bij je was. Je kunt je voorstellen hoe dat werkt: omdat je altijd eerst zichtbaar moet zijn, en vervolgens vertrouwen moet opbouwen, en dan pas de opdracht zult krijgen, gebeurt dat blijkbaar allemaal in dit soort situaties gewoon allemaal tegelijk, in één klap. Je uitstraling en je merk roepen genoeg vertrouwen op om met jou te willen werken, jouw product te willen hebben. Omdat jij precies datgene levert, waar de klant naar op zoek is.

Op gesprek helpt?

Als dit je vaker overkomt nadat je het oriëntatiegesprek hebt gehad, is het de moeite waard eens uit te zoeken hoe het precies werkt bij jou. Ben je gewoon een goede verkoper, of was de deal eigenlijk al bij je eerste indruk zo goed als gesloten? En werd die indruk dan gemaakt door je huisstijl en website, of door je overtuigende tekst, of door je product of dienst zelf? Of speelde er zelfs nog iets anders mee? Vráág het eens aan je klant, waarom hij voor je viel. Dan weet je wát je beter kunt houden.

Alleen maar voordelen

Cool hè, dat soort processen. En het grappige is: het heeft alleen maar voordelen als je dit soort effecten oproept, want als er  zoveel vertrouwen in je wordt gesteld, werk je je vervolgens met plezier uit de naad. Iedereen blij.

Denk er eens over, hoe je zo’n uitstraling bereikt. Ga eens strategisch beslissen hoe jij jezelf in de markt zet – of hoe je dat eigenlijk zou moeten veranderen. Het kan een wereld van verschil maken.

Hulp nodig bij je uitstraling? Bel me: ik help je graag.

 

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

achttien + 1 =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven

Download het gratis eBook

  • Vinden klanten je te duur?
  • Weet niemand wat je doet?
  • Krijg je aanvragen van klanten die niet bij je passen?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang GRATIS het eBook
Naam: E-mail:

Privacyverklaring

Loop nooit meer klanten meer mis met een passende huisstijl! Download het eBook.

%d bloggers liken dit: