Momenten marketing

Opvallen bij potentiële klanten

Stop met kerstkaarten sturen en begin met momenten uitkiezen waarbij je je bedrijf wel op kunt laten vallen. Hiervoor hebben we de momenten-marketing in het leven geroepen. Hierbij kiezen we de momenten die passen bij de onderneming en zijn visie. Dit kunnen er een paar momenten per jaar zijn, of één moment. In ieder geval een moment waarbij je de enige bent die bij de klant op de mat valt en hiermee heb je dus de volledige aandacht van je klant krijgt.

Voorbeelden van dit soort momenten:

  • Je begeleid kinderen met het syndroom van down – 21 maart nationale syndroom van down dag. Tijd om de kids in het zonnetje te zetten.
  • Je staat regelmatig op een beurs – we creëren een ‘leuk dat we elkaar hebben ontmoet’ moment en overhandigen een schitterende catalogus.
  • De offertes die je maakt moeten een hoger slagingspercentage hebben – we maken een speciaal momentje voor het overhandigen van de offerte.
  • Je begeleid mensen met blokkades – we creëren een nationale blokkade-dag.
  • Persoonlijke aandacht is het belangrijkste in je werk – stuur je klanten een kwast op het moment dat je hoort dat ze gaan verhuizen.

Deze momenten kunnen klein en persoonlijk gemaakt worden, maar het kan ook een ‘big moment’ worden met een brede verspreiding via verschillende kanalen. We noemen dat dan een reclamecampagne.

eurozaken-ontwerp-give-away
sakata-catalogus-ontwerp
orchidee-ontwerp-verpakking

En het resultaat?

Waar het om gaat is dat je ervoor zorgt dat je top of mind bent bij je klanten en ze hebben weer iets van je gezien, wat hen kan triggeren om actie te ondernemen, afhankelijk van het doel van de campagne.

Daan kijkt graag samen met jou naar de mogelijkheden.

Kennismaken met Daan?

Reacties zijn gesloten.