Geef waarden aan jouw identiteit

Positionering

Ieder bedrijf is uniek, net als ieder mens uniek is. Daan gelooft daarin. Net als elk mens een persoonlijkheid heeft, heeft ook elk bedrijf unieke eigenschappen, deze waarden bij elkaar geven het bedrijf een identiteit, een positionering in de markt. Ook al is het misschien voor je organisatie nog niet helemaal duidelijk. Met deze positionering kan het bedrijf zich onderscheiden van de concurrentie. Daarnaast heeft elk bedrijf unieke vaardigheden of kennis. Het is de kracht om deze te gebruiken in de positionering van het bedrijf en alle communicatie hierop af te stemmen.

Positioneer je bedrijf met de identiteitsscan

Positionering met de identiteitsscan

Met deze door Daan ontwikkelde scan, creëer je op speelse wijze een helder beeld van de unieke identiteit van het bedrijf en de gevoelswaarden. Dat doen we o.a. door:

  • Gevoelswaarden te definiëren
  • Jouw onderscheidend vermogen naar boven te halen
  • Drijfveren te achterhalen
  • Inzicht te geven in wie je bent en waarom je doet wat je doet

Dit alles wordt verwerkt in een overzichtelijk document, voorzien van een advies over jouw huidige huisstijl (als je die hebt) en communicatie-uitingen. Een waardevol document dat als basis kan dienen voor alle communicatie en activiteiten vanuit jouw bedrijf. Zo kun je ervoor zorgen dat je een eenduidige boodschap naar buiten communiceert.

Waarom de identiteitsscan

In de loop der tijd heeft Daan heel wat ondernemers gesproken, daarin werd duidelijk dat de meeste het lastig vinden om de kernwaarden van hun bedrijf te benoemen. Vaak gehoorde kernwaarden zijn bijvoorbeeld: kwaliteit, professionaliteit en duurzaamheid. Wat Daan betreft zijn de basiswaarden van  je bestaansrecht, op deze waarden kun je je lastig onderscheiden. Daan heeft daarom de identiteitsscan ontwikkeld. Door middel van deze scan kunnen we makkelijker tot de kern van het bedrijf komen en ontdekken waar écht het onderscheidend vermogen zit. Past jouw bedrijfsnaam nog wel?

Naar boven