Een aantrekkelijke naam die klanten aanspreekt

Nieuwe bedrijfsnaam

De bedrijfsnaam kan het succes van de organisatie maken of breken. Als we samen bepaald hebben welke identiteit je bedrijf heeft, hoe de doelgroep in elkaar steekt en hoe het bedrijf zich wil profileren, is de volgende stap om daarbij een passende bedrijfsnaam en pay-off te verzinnen. Dit is een belangrijke fase omdat deze woorden (later samen in een logo), een gevoel moeten geven over waar je bedrijf voor staat en wat het doet.

Dit proces ziet er ongeveer zo uit:

  • Intakegesprek om de kenmerken van je identiteit en doelgroep te bepalen.
  • Samen brainstormen over gerelateerde woorden en onderwerpen.
  • Lijst opstellen met opties.
  • Controle op beschikbaarheid.
  • Toetsing van gewenste bedrijfsnaam, roept hij de juiste associaties op?

En het resultaat?

Is een herkenbare en weloverwogen bedrijfsnaam mét pay-off die vertelt waar je bedrijf voor staat en die je doelgroep triggert. Een bedrijfsnaam waar je 100% achter kan staan, die met trots gebruikt kan worden. Je bedrijf is nu klaar om de identiteit zichtbaar te laten maken in de vorm van een logo, huisstijl, website, etc.

Daan brainstormt graag over je bedrijfsnaam.

Naar boven