in Ondernemen

Duw je diensten niet door mijn strot!

Duw je diensten niet door mij strot

Ken je dat? Je plaatst een tweet over stroopwafels en direct krijg je 3 adressen toegestuurd van winkels die stroopwafels verkopen. Onder het mom van: ‘Wij van WC eend, verkopen WC eend.’ Hoe vervelend is dat? Ze luisteren niet naar je, maar duwen direct hun diensten, of in dit geval hun producten, letterlijk door je strot.

Twitter is overigens niet de enige plek waar ik dit tegen kom. Laatst kreeg ik nog een e-mail van een soortgelijk bedrijf. Die hadden mij ‘waarschijnlijk’ vluchtig gesproken op een netwerkbijeenkomst (waar ik overigens niet ben geweest) en wilden zich graag nog even verder voorstellen via de e-mail. Ik word er niet boos om, maar ik vraag me toch sterk af waarom mensen dit doen en vooral wat ze ermee denken te bereiken? Als ondernemer verplaats je je toch in je doelgroep voordat je ze iets aan gaat bieden? Ik hoor wel eens ondernemers die zeggen dat je wel 3% respons krijgt op een mailing. Dat is een feit, maar hoe zit het met die andere 97%? Heb je die niet mateloos geïrriteerd? Korte termijn denken?

Stop met verkopen!

En begin met luisteren, dan komt de verkoop vanzelf! Je kent de behoeftes van je klanten en weet precies wat ze nodig hebben. Zo kun je ze uiteindelijk een passend aanbod doen en voorzien in behoeftes. Een aanbod waar de klant iets aan heeft en waar je ze ook echt oprecht mee kunt helpen. Of je komt erachter dat je ‘klant’ behoeftes heeft waar je helemaal niet aan kunt voldoen, misschien een idee om hem dan door te sturen naar een collega? Op het moment dat je ze dan wel van dienst kunt zijn, zijn ze je echt niet vergeten.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: