Een extra contactmomentje met je klant

Steeds vaker krijg ik de vraag, heeft nieuwsbrieven verzinnen eigenlijk nog wel zin of is het onzin om deze te versturen? Worden nieuwsbrieven nog wel gelezen en schrijven mensen zich überhaupt nog wel in? Levert dit nog wel nieuwe klanten op?

Het antwoord op deze vragen is helaas niet simpel in de zin van ja of nee. Om te weten of mensen je nieuwsbrief lezen, heb je makkelijke statistiekprogramma’s die dit bijhouden. Maar wat je je eerder moet afvragen is, dat wat je daadwerkelijk te melden hebt ook zinvol is voor de klant? Als daarop het antwoord nee is, is het logisch dat je klant het ook niet boeiend zal vinden.

Een nieuwsbrief moet je vooral zien als een extra contact-momentje met je klant. Dit kan om te laten weten waar je mee bezig bent, om de klant te voorzien van nieuwe tips of belangrijke weetjes of om ze een exclusief aanbod te doen. Spreekt voor zich dat ze daar dan natuurlijk ook iets aan moeten hebben. Natuurlijk is het belangrijk dat je je nieuwsbrief periodiek verstuurt, maar veel belangrijker is dat je nieuwsbrief een toegevoegde waarde heeft. Zo houd je de kwaliteit van je nieuwsbrief hoog én zal je nieuwsbrief eerder gelezen worden. Dit omdat je nieuwsbrief het imago heeft dat er altijd wel iets interessants in staat waar de lezer iets aan heeft.

Natuurlijk hoef je niet zelf te verzinnen wat je klanten leuk vinden om te lezen en wat voor informatie je nú weer gaat melden in je nieuwsbrief. Dit kan je voor hetzelfde geld aan mensen overlaten die er verstand van hebben… juist wij.

En als je niet via de nieuwsbrief maar via de website op dit nieuwsbericht kunnen komen, dan heb je nu ons speciale aanbod gemist, omdat je geen lid bent. Wil je in de toekomst wel gebruik maken van ons speciale aanbod? Meld je hier aan.

Vond je dit interessant? Deel het gerust in je netwerk:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp