in Communicatie+Ondernemen+Online

Heb ik een nieuwe website nodig?

Wanneer is het tijd voor een nieuwe website

Iedere ondernemer kom je er op enig moment voor te staan, moet ik mijn website vernieuwen? Het antwoord hangt maar net af van je behoeften, hoe tevreden je nog bent etc. Dat neemt niet weg dat menig ondernemer zich laat beïnvloeden door mensen van buitenaf die ‘vinden’ dat je een andere website moet. Als ik dat zo hoor van ondernemers komt bij mij de vraag bovendrijven welke criteria je hanteert of je een nieuwe website nodig hebt.

Wat wil jij als ondernemer?

Als iemand tegen je zegt dat je toe bent aan een nieuwe website, dan kan dat heel waardevolle informatie zijn. Dat hangt echter wel van een aantal factoren af. De ongevraagde e-mails met daarin een voorstel dat men een mooie website voor weinig geld kan maken, dienen slechts één doel, te weten de portemonnee van de afzender.

De wellicht goedbedoelde maar ongefundeerde mening van iemand in je omgeving dat je website wel mooier of beter kan, heeft ook vaak slechts de achtergrond van een persoonlijke mening. Een smalle basis om iets te doen. Daarnaast heb je ook nog de ‘waarschuwers’ die je website niet interactief genoeg vinden, want dat heeft toch iedereen. Containerbegrippen waar je als ondernemers op deze wijze niets mee kunt.

Wanneer ga je met een nieuwe website aan de slag?

Een willekeurige opmerking, relevant of niet, kan je hoe dan ook wel aan het denken zetten. Mogelijk is het zinvol in ieder geval je gedachten weer eens te laten gaan over je website. Om gedegen inzicht te krijgen, kan het zinvol zijn jezelf enkele vragen te stellen, zoals:

  • Ben je nog tevreden over je website?
  • Dient de website nog het juiste doel?
  • Is je website je ‘vangnet’ voor nieuwe klanten?
  • Is je website (nog) een blauwdruk van je onderneming?
  • Hoe sta t.o.v. je concurrent?
  • Gaat automatisering een belangrijkere rol binnen je onderneming vormen?

Vorm je eigen mening

Bovengenoemde vragen en de daarbij behorende antwoorden zijn belangrijk om je wel of niet iets met je website te laten doen of er minimaal met een professional over te praten. Je website is een visiteplaatje en dat visiteplaatje moet passen bij je onderneming. Aangezien een onderneming altijd in beweging is, kan het zinvol zijn hier eens naar te kijken en je mening te vormen. Om die reden kan een ongevraagde email of goedbedoelde persoonlijke mening toch handig zijn.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

9 + zes =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven

Download het gratis eBook

  • Vinden klanten je te duur?
  • Weet niemand wat je doet?
  • Krijg je aanvragen van klanten die niet bij je passen?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang GRATIS het eBook
Naam: E-mail:

Privacyverklaring

Loop nooit meer klanten meer mis met een passende huisstijl! Download het eBook.

%d bloggers liken dit: