Heb jij een jungle in je huiskamer?

Op zoek met de klant naar een geschikte slogan. Soms is dat zo bedacht, andere keren is hij lastiger. De klant vertelt dat zijn concurrent een nieuwe huisstijl heeft die er netjes uitziet en samen kijken we hiernaar. Daar valt mij iets op. Het gaat om een groen decoratiebedrijf voor evenementen en als slogan hebben ze ‘creatief voor …. ‘.  Lekker voor de hand liggend, van een decoratiebedrijf mag je op zijn minst toch wel verwachten dat ze creatief zijn? Dat hoeft toch niet gecommuniceerd te worden?

Wat ik daarmee probeer te zeggen is dat je niet naar je klanten hoeft te communiceren dat je planten groen zijn of je rozen rood, dit is namelijk iets wat de klant al direct kan zien (of al weet). Een kapper communiceert toch ook niet dat hij haren kan knippen? Ik wil je inspireren om hiermee eens naar je eigen bedrijf en producten te kijken. Ga eens een laag dieper. Wat is het dat mensen nu echt zo blij maakt aan een plant of product?

Een voorbeeld van bromelia’s. Deze worden vaak in een soort jungle achtige sfeer gezet. Als consument vind ik het best grappig om te weten waar ze vandaan komen, maar de reden dat ik een bromelia koop is natuurlijk niet omdat hij uit de jungle komt. Het is een fleurige hippe plant, die weinig onderhoud heeft, lang blijft bloeien en er elke dag uitziet alsof ik hem gisteren heb gekocht. Wat ik dus koop is een ‘langdurige’ garantie op een bloeiende plant die altijd mooi blijft. Zo’n plant uit de tijd van je oma, terwijl je oma er door de jaren heen wat minder mooi op is geworden, ziet je bromelia er nog precies hetzelfde uit als toen je hem kocht.

Dat wil toch iedereen?

Vond je dit interessant? Deel het gerust in je netwerk:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp