Help! Mijn bedrijf groeit!

Jouw bedrijf ontwikkelt zich continu - net als jij. Je specialiseert en onderscheidt je steeds meer en komt erachter wat jij echt leuk vindt aan jouw werk. Je bent aan het professionaliseren, gefeliciteerd! Maar weten jouw (potentiële) klanten wel, dat jij deze professionaliseringsslag hebt gemaakt? Dat jouw bedrijf niet meer hetzelfde is als voorheen? Vraag jezelf eens af, hoe het met jouw zichtbaarheid zit. En laat zien hoe uniek jouw bedrijf is!

Herken jij jezelf hierin?

- Je huidige huisstijl geeft je klanten het gevoel dat je de boot hebt gemist, terwijl dat helemaal niet zo is!
- Je schaamt je voor je huisstijl en durft je visitekaartjes niet uit te delen...
- Jouw bedrijfsactiviteiten zijn veranderd, maar je huisstijl is daarin niet meegegaan...
- Klanten verwachten dat je goedkoop bent, waardoor je 9 van de 10 offertes in de prullenbak kunt gooien...
- Je moet telkens weer uitleggen dat je niet doet wat je klanten denken dat je doet...
- Je hebt nooit het gevoel gehad dat je vorige ontwerper kon overbrengen wat je eigenlijk bedoelde...

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Danielle Looije

Wat vertel jij aan potentiële klanten?

En dan heb ik het niet over de woorden die je gebruikt tijdens een acquisitieronde of een kennismaking op een netwerkborrel. Wat zeg jij zonder woorden? Wat vertellen jouw logo, huisstijl, website en andere communicatie-uitingen? Misschien passen ze helemaal niet (meer) bij jouw bedrijf en doelgroep. Zij zenden dan de verkeerde boodschap uit, waardoor jouw ideale klanten zich niet aangesproken voelen. Ze lopen je gewoon voorbij, zonde!

Straal naar buiten uit wat je van binnen bent

Laat jouw huisstijl voor je werken en zorg ervoor dat deze op één lijn ligt met jouw identiteit. Een huisstijl die zonder woorden vertelt wie jij bent, wat jij doet en wat jij te bieden hebt. Hiermee trek je automatisch de doelgroep aan die bij jou past, zonder dat je daar moeite voor hoeft te doen. Zo simpel is het!

Ready, set, go!

Een logo, huisstijl, website en andere communicatie-uitingen die bij jou passen. Dat is misschien makkelijker gezegd dan geDaan. Want om jouw identiteit te definiëren, moet je eerst weten wat jouw onderscheidende vermogen, kernwaarden en drijfveren zijn. En vertaal dat maar eens naar een uniek ontwerp, dat bij tegelijkertijd bij jou én jouw doelgroep past. Gelukkig hoef je dat niet alleen te doen. Doe het samen, met Daan!

Aan welke van onderstaande modules heb jij behoefte? Vraag direct een offerte aan bij Daan!

Inspiratiesessie huisstijBreek uit jouw ei, tijdens de Inspiratiesessie met Daan

Weet jij niet goed hoe je groei binnen jouw bedrijf kan realiseren of wil je sparren over specifieke onderwerpen? Daan geeft je tijdens deze sessie antwoord op praktische vragen. Of jouw logo bijvoorbeeld nog wel bij je past of welke onderwerpen je in jouw nieuwsbrief kan aansnijden. Is social media een goede optie voor jou en valt er nog wat te verbeteren aan jouw website? Ter plekke krijg jij antwoorden, handvatten en/of ingangen mee. Tijd voor actie!

Mensen die vragen? Die worden bij Daan nooit overgeslagen!

Ontdek jouw identiteit en geef kleur aan jouw veren

Met deze door Daan ontwikkelde tool, creëer je op speelse wijze een helder beeld van jouw unieke identiteit en waarden. Dat doen we o.a. door:

  • kernwaarden te definiëren
  • jouw onderscheidend vermogen naar boven te halen
  • drijfveren te achterhalen
  • inzicht te geven in wie jij bent en waarom jij doet wat je doet

Dit alles wordt verwerkt in een overzichtelijk rapport, voorzien van een advies over jouw huidige huisstijl (als je die hebt). Een waardevol document wat als basis kan dienen voor alle communicatie vanuit jouw bedrijf.

Jouw identiteit op een presenteerblaadje. Waar wacht je nog op?

Huisstijl ontwerpJouw unieke identiteit, straal het uit met trots!

Daan vertaalt jouw identiteit en dat van jouw bedrijf naar een concept van beelden, vormen en kleuren. Een logo en huisstijl die niet alleen uniek en aantrekkelijk zijn, maar die zonder woorden vertellen wie jij bent. Samen kiezen we uit grove schetsen welke unieke creatie het beste past bij de look & feel van jouw bedrijf of concept. Deze wordt vervolgens uitgewerkt tot een onderscheidend, veelzeggend en doordacht sfeerbeeld. Jouw sfeerbeeld!

Jij bent in ontwikkeling, nu je huisstijl nog!

Heb je al een logo en/of huisstijl en wil je deze laten aanpassen? Samen bekijken we hoe we dat kunnen doen, zodat ze mee kunnen groeien met de ontwikkelingen binnen jouw bedrijf en richting jouw identiteit.

Misschien heb je moeite met het verwoorden van jouw identiteit. Kies dan voor je aan het ontwerpproces begint, voor de Rise&Fly tool. Hiermee achterhalen en vertalen we jouw identiteit naar een concreet rapport. Fijn.

Daan maakt ontwerpen, die eigenlijk te goed zijn om weg te geven…

 

Mooi als je bent, moet je gezien worden!

Je hebt een geweldige huisstijl die bij jou en jouw bedrijf past. Dat mag gezien worden! Met een beetje hulp van Daan, kunnen potentiële klanten op de digitale snelweg niet meer om jou heen. Een onderscheidende website, gelikte social media en een aantrekkelijke nieuwsbrief. Via welk kanaal wil jij in beeld komen? Daan kijkt graag samen met jou of dat past bij jouw identiteit. Blijf authentiek!

Plan jouw reis en spreid jouw vleugels!

Alle ingrediënten liggen klaar om jouw potentiële klanten te overtuigen dat jullie bij elkaar passen. Via welke weg wil jij dat duidelijk maken? Aan de hand van jouw budget bedenken we samen een strategie met bijpassende begroting. Het doel is het creëren van contactmomenten met oude, huidige en nieuwe klanten. De opties om dat te bereiken, zijn eindeloos. Laten we kijken wat bij jou én jouw doelgroep past!

Zo kunnen we pakkende blogs schrijven, een social media campagne opzetten, een jubileum onder de aandacht brengen, beurzen bezoeken, gadgets weggeven, klanten verrassen op verjaar- en feestdagen, nieuwsbrieven inplannen, originele relatiegeschenken personaliseren, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts…

Een doeltreffend jaarplan? Bureau Daan!

Bureau Daan, waarom?

- omdat jij doorontwikkeld bent, maar jouw huisstijl nog niet

- omdat jouw aanbod niet meer aansluit op de verwachtingen van klanten

- omdat je meer tijd wilt besteden aan écht leuke klanten!

  • Henri HaarmansEigenaar van 2 Facilitate 4 best results

    Toen ik januari 2013 mijn bedrijf startte, wist ik dat een goede huisstijl mij ondersteunt in mijn dienstverlening. Toevallig kwam ik door een collega facilitator in contact met Daniëlle. Onbewust wist ik eigenlijk meteen dat zij de juiste persoon was om mijn logo, site, briefpapier etc. te ontwerpen. Als facilitator begeleid ik brainstormsessies en wat dat precies inhoudt is niet voor iedere ontwerper gelijk duidelijk. Daniëlle had natuurlijk het geluk dat ze voor mijn collega een huisstijl heeft ontwikkeld, maar ze stelt zich volkomen blanco op. Het resultaat is dan ook totaal anders dan de huisstijl van mijn collega. De stijl sluit naadloos aan bij wat ik wil uitdrukken. Daarnaast denkt Daniëlle ook nog met je mee over zaken waar je nog niet aan gedacht hebt en dat is erg prettig.

    Daniëlle is spontaan en open in haar communicatie. Dat maakt dat er in de ontwerpfase gelijk een goede samenwerking tot stand komt.

  • Marja van der EndeEigenaar bij SuXeed

    Ik heb Daan leren kennen via verschillende netwerkclubs. Toen mijn webdesigner Glenn Windhouwer (www.doserdesign.nl) zich meer ging richten op het technisch bouwen van websites, adviseerde hij mij om voor mijn drukwerk, fotografie en ontwerpen naar Daan te gaan. Daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Ook al bouwt ze in mijn geval voort op bestaande ontwerpen, Daan is precies die meedenkende, impulsieve en veelzijdige sparringspartner die ik nodig heb om mijn bedrijfsactiviteiten nog beter vorm te geven. Die klik, die is er! Marja van der Ende SuXeed (www.SuXeed.nl)

  • Kees VogelMede-eigenaar bij Teeuw & Vogel

    Teeuw & Vogel is een bedrijf, gevestigd in Delft, dat onder andere adviseert en projecten begeleidt op het gebied van riolering. In Nederland is de riolering hoofdzakelijk in het beheer bij gemeenten, de gemeenten zijn dan ook onze belangrijkste opdrachtgevers. Maar wellicht is niet duidelijk wat Teeuw & Vogel precies doet, om het simpel te houden wij helpen onze opdrachtgevers dat als u het toilet doortrekt het water weg loopt en als het regent u met droge voeten op straat kunt blijven lopen. Op ons visitekaartje staat “Ontlasten is ons vak”, Teeuw & Vogel ontlast c.q. ontzorgt de opdrachtgever.

    De kreet “ontlasten is ons vak” is bedacht door Bureau Daan, dit geeft deels aan waarom Teeuw & Vogel de keuze heeft gemaakt om een logo en bijbehorend visitekaartje te laten ontwerpen door Bureau Daan; “ontlasten is ons vak” geeft in een paar woorden weer wat de activiteit is van Teeuw & Vogel en met een beetje fantasie in welke branche wij ons begeven. Bureau Daan heeft naar onze mening een frisse en vernieuwende kijk op communicatie en ontwerpmogelijkheden om ons bedrijf de uitstraling te geven zoals wij ons zelf voelen; verfrissend, vernieuwend en praktisch.

    Bureau Daan heeft een nieuwe uitstraling aan Teeuw & Vogel gegeven in een acceptabele termijn en niet onbelangrijk acceptabele kosten. Maak eens een afspraak met Bureau Daan en laat ze aan u uitleggen hoe ons logo is ontstaan, dan begrijpt u waarom wij voor Bureau Daan hebben gekozen.

  • Inge van der LindenEigenaar bij ToBeLight

    Na mijn opleiding ben ik een praktijk gaan opstarten en daar hoort een logo en een website bij, maar ook visitekaartjes, een mooie folder en een massage cadeaubon stonden op mijn wensenlijst.

    Tijdens de eerste gesprekken met Daan ging zij o.a. op zoek naar hetgeen mij als persoon en wat ik met mijn bedrijf wil neerzetten nou zo uniek maakt en daar is ze mee aan de slag gegaan. Daan is enorm creatief en enthousiast, heeft goede ideeën en gaat voor het mooiste resultaat. Al gauw waren er drie logo’s ontworpen met bijbehorende slogan, het is knap hoe zij de creativiteit heeft om dat zo passend te doen.

    Alle drie de logo’s waren mooi, maar één sprong er voor mij uit zowel in vormgeving, kleur als de bijbehorende tekst. Het  past heel goed bij mij en hetgeen ik wil uitstralen. Daan heeft er een hele mooie huisstijl van gemaakt die er professioneel uitziet. De website is prachtig en de folder is om trots op te zijn, ik krijg veel complimenten over hoe het er uit ziet.

  • Hillmee ShekTOPS Vertalingen & Teksten

    Danielle is erg prettig om mee samen te werken en weet vage ideeën zeer goed om te zetten naar iets tastbaars. Ik ben erg blij met de website die ze voor mijn bedrijf heeft gemaakt en voor het engelengeduld die ze had moeten hebben tijdens het hele proces. www.topsvertalingen.nl

  • Miriam Wolthuis ScheeresEigenaar bij Letterplein

    Letterplein is een academie voor zelfstandigheidsbevordering voor o. a. verstandelijk beperkten. In de loop van de jaren is Letterplein best goed gegroeid. Eerst was het alleen de Letterplein praktijk, later kwam daar Leermethode De Hoogvliegers bij, en weer later kwam daar ook nog Uitgeverij Sterrennest bij! Dus was het tijd voor een logo en huisstijl die alles verbindt maar toch zijn eigen look heeft en waar je ook het motto van Letterplein in kunt zien: ‘It takes a village to raise a child’. Met als wens natuurlijk fris, cool en modern, maar niet té strak…. Het grappig is, dat Daniëlle Letterplein, De Hoogvliegers en Uitgeverij Sterrennest inmiddels zo goed kent, dat zij in één keer met een ontwerp kwam waarvan iedereen zei: “…..ooooooohhh, wat mooi, dat past precies bij jou!” Die Daan, die kan goed luisteren naar haar klanten!

  • Suzanne ArakelyanEigenaar van AKL Advocatuur

    Wat ben ik blij dat ik op het juiste moment tegen Daan aangelopen ben. Na mijn studie rechtsgeleerdheid heb ik met mijn vakantiegeld AKL Juridisch Advies opgericht. Ik ben daarom maar op zoek gegaan naar een betaalbaar grafisch ontwerper. Uiteindelijk heb ik iemand via via gevonden. De desbetreffende vormgever heb ik nimmer in het ‘echt’ gezien. Het contact verliep ook via een bekende drukker van mij. Uiteindelijk is een logo tot stand gekomen, wat ik wel oké vond destijds.

    Aangezien AKL Juridisch Advies in een sneltreinvaart is gegroeid wilde ik het kantoor omzetten in een advocatenkantoor. Dat is natuurlijk het ideale moment om van logo te switchen en gelukkig heb ik op dat moment contact gekregen met Bureau Daan. Ik wilde mij graag onderscheiden van de traditionele advocatuur. Daan heeft mij geholpen met het opstellen van mijn visie en is vervolgens aan de slag gegaan met het creëren van een bijpassende logo. Ik heb de samenwerking als zeer prettig ervaren. Daan stond ook open voor mijn feedback en dat voelt goed. Uiteindelijk heeft zij op mijn kantoor een drietal ontwerpen gepresenteerd. De presentatie ging op een hele originele manier. Ik zal maar niet verklappen hoe, dat moet je zelf ervaren.

    Ik ben onwijs blij met het resultaat en ik weet zeker dat ik mij met mijn logo onderscheid van de traditionele advocatuur. Daan heeft mij geholpen om als een modern, fris en jong kantoor de (advocaten)markt te betreden. In mijn omgeving heb ik meerdere malen gehoord dat de logo echt bij mij past. Ik heb nu een logo dat ik meer dan oké vind!

  • Helma van WanrooijOprichter van Stichting Legatio

    De stichting ondersteunt ondernemers die – om wat voor reden dan ook – niet verder komen met hun onderneming. Dit kan op commercieel vlak zijn, maar ook organisatorisch of financieel management. Naast algemeen bedrijfskundige mensen, zijn er een aantal specialisten bij aangesloten voor specifieke onderdelen.

    De uitstraling van een organisatie moet aansluiten bij het gedachtegoed van de organisatie. Je moet dan echt out of the box kunnen denken en hoewel menigeen dit pretendeert, heeft Daan van nature die ietwat naïeve en open blik die voorkomt dat er al contouren worden geplaatst alvorens er een design ligt. Het doet me denken aan een nieuwsgierig kind wat nog een fantasiewereld heeft, omdat de maatschappij nog geen vat heeft op de belevingswereld. Daan kan deze blik vertalen naar het nu en dan staan we plotseling weer in de hedendaagse maatschappij, maar wel met een verfrissende uitstraling die je zelf niet bedenken kunt. Ieder zijn vak dus!

    Eigenzinnig, creatief en snel zijn kernwoorden die gelden voor Daan en haar werk. Los van een prettige samenwerkingspartner is Daan een kei in haar vak en dat is voor een jonge professional zeker niet alledaags. We zijn blij dat onze paden gekruist zijn en blijven graag met haar samenwerken!

  • Els SchoenmakerEigenaar De Jong Administratiekantoor

    Een eerste indruk van je bedrijf is vaak erg belangrijk. Als potentiële klanten op je website kijken en geen goed gevoel hebben, kunnen ze wellicht al afhaken. Daniëlle zorgt ervoor dat de uitstraling professioneel en zakelijk is. Ze heeft een goed gevoel voor wat mensen willen. Het is de tweede keer dat zij een huisstijl voor mij ontworpen heeft. Het feit dat ik haar opnieuw gevraagd heb zegt al genoeg. Voor aanvullende vragen staat ze altijd klaar en krijg je snel antwoord. Een compleet pakket wordt aangeboden. Van visitekaartje, tot website, tot nieuwsbrief. En niet te vergeten de digitale handtekening om je email te professionaliseren.

  • Bob IJpelaarEigenaar bij K.G. van Vliet

    Wij hadden behoefte aan een internationale brochure waar onze core producten in staan en zonder te veel ‘toeters en bellen’. Niet fancy, maar toch professioneel. Mijn vriendin die een eigen media- en marketing bureau heeft koppelde mij aan Bureau Daan, waarna Daan na een kort bedrijfsbezoek een indruk heeft gekregen van ons bedrijf en de identiteit. Een jonge energieke ondernemer die wist waar wij het over hadden en belangrijker nog… wist wat wij nodig hadden. Na een aantal weken is de definitieve keuze verder uitgewerkt tot een mooi ontwerp! Iets waar wij trots op zijn en ons mee durven presenteren wereldwijd. Van Zuid Amerika tot Australië en van Zuid Afrika tot Rusland. Een geslaagde missie voor een nette prijs. Het eindresultaat mag er zijn en wereldwijd krijgen we er zeer positieve reacties op. Wij zullen in de toekomst indien nodig zeer zeker weer een beroep doen op Daan en haar creatieve ideeën. 

  • M. van KesterEigenaar bij Babymassage Nederland

    Het voelde meteen goed om bij Daniëlle een logo en huisstijl te laten ontwikkelen. Buiten haar kennis sprak het mij ook erg aan dat ze erg intuïtief werkt. Zonder intuitie is het onmogelijk om aan te voelen wat bij iemand past. Met kennis kom je een heel eind maar met intuïtie erbij kun je echt iets perfects leveren. Daarom sprak haar werkwijze me meteen heel erg aan.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin mijn twijfels had... Ik ben een do-het-zelfver en een logo kan ik toch zelf wel... Ik kan best ‘iets’ in elkaar flansen maar een logo die er professioneel uitziet en waarbij echt werkelijk alles past is toch echt een vak.
    Daniëlle ontwerpt een logo en huisstijl waarbij werkelijk echt alles op elkaar afgestemd is. Zoals logo, lettertype, kleur, gevoel en de uitstraling waarmee jij je op de markt gezien wilt worden. Een logo en huisstijl wat dus echt helemaal klopt! Zo ver gaat mijn kennis niet. Ik ben enorm blij met mijn logo. Ik ben echt gaan houden van het hart die Daniëlle voor me gemaakt heeft en het voelt enorm goed om daarmee naar buiten te treden. Ik begrijp nu helemaal wat Daan bedoelt met identiteit.’

  • Mira van den BosEigenaar van Admyra

    Ik en Daniëlle zijn in het verleden collega’s geweest. We hebben het altijd goed met elkaar kunnen vinden en in deze periode heeft zij als eerste opdracht voor mij en man, onze trouwkaart ontworpen. Deze was zo bijzonder dat hij bij veel van onze gasten nog steeds bewaard is gebleven. Ik ben Daniëlle altijd blijven volgen en op het moment dat er een huisstijl ontwikkeld moest worden voor mijn bedrijf Admyra, een administratiekantoor in het Westland, was de keus snel gemaakt. Zij heeft drie ontwerpen gemaakt en hierin zat precies verwerkt wat ik wilde uitstralen. De keus van het ontwerp was dan ook snel gemaakt. Dit omdat Daniëlle goed aanvoelde wat paste bij mij en mijn bedrijf. De visitekaartjes met spotlak worden goed ontvangen en krijg hierover altijd een opmerking in positieve zin. Ook op de website krijg ik steevast het commentaar: ‘dit is helemaal iets wat bij jou past’.  Een groter compliment kun je toch niet krijgen?

1 2
Naar boven