Help! Mijn bedrijf groeit!

Jouw bedrijf ontwikkelt zich continu – net als jij. Je specialiseert en onderscheidt je steeds meer en komt erachter wat jij echt leuk vindt aan jouw werk. Je bent aan het professionaliseren, gefeliciteerd! Maar weten jouw (potentiële) klanten wel, dat jij deze professionaliseringsslag hebt gemaakt? Dat jouw bedrijf niet meer hetzelfde is als voorheen? Vraag jezelf eens af, hoe het met jouw zichtbaarheid zit. En laat zien hoe uniek jouw bedrijf is!

Herken jij jezelf hierin?

– Je huidige huisstijl geeft je klanten het gevoel dat je de boot hebt gemist, terwijl dat helemaal niet zo is!
– Je schaamt je voor je huisstijl en durft je visitekaartjes niet uit te delen…
– Jouw bedrijfsactiviteiten zijn veranderd, maar je huisstijl is daarin niet meegegaan…
– Klanten verwachten dat je goedkoop bent, waardoor je 9 van de 10 offertes in de prullenbak kunt gooien…
– Je moet telkens weer uitleggen dat je niet doet wat je klanten denken dat je doet…
– Je hebt nooit het gevoel gehad dat je vorige ontwerper kon overbrengen wat je eigenlijk bedoelde…

“Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Danielle Looije

Wat vertel jij aan potentiële klanten?

En dan heb ik het niet over de woorden die je gebruikt tijdens een acquisitieronde of een kennismaking op een netwerkborrel. Wat zeg jij zonder woorden? Wat vertellen jouw logo, huisstijl, website en andere communicatie-uitingen? Misschien passen ze helemaal niet (meer) bij jouw bedrijf en doelgroep. Zij zenden dan de verkeerde boodschap uit, waardoor jouw ideale klanten zich niet aangesproken voelen. Ze lopen je gewoon voorbij, zonde!

Straal naar buiten uit wat je van binnen bent

Laat jouw huisstijl voor je werken en zorg ervoor dat deze op één lijn ligt met jouw identiteit. Een huisstijl die zonder woorden vertelt wie jij bent, wat jij doet en wat jij te bieden hebt. Hiermee trek je automatisch de doelgroep aan die bij jou past, zonder dat je daar moeite voor hoeft te doen. Zo simpel is het!

Ready, set, go!

Een logo, huisstijl, website en andere communicatie-uitingen die bij jou passen. Dat is misschien makkelijker gezegd dan geDaan. Want om jouw identiteit te definiëren, moet je eerst weten wat jouw onderscheidende vermogen, kernwaarden en drijfveren zijn. En vertaal dat maar eens naar een uniek ontwerp, dat bij tegelijkertijd bij jou én jouw doelgroep past. Gelukkig hoef je dat niet alleen te doen. Doe het samen, met Daan!

Aan welke van onderstaande modules heb jij behoefte? Vraag direct een offerte aan bij Daan!

Inspiratiesessie huisstijBreek uit jouw ei, tijdens de Inspiratiesessie met Daan

Weet jij niet goed hoe je groei binnen jouw bedrijf kan realiseren of wil je sparren over specifieke onderwerpen? Daan geeft je tijdens deze sessie antwoord op praktische vragen. Of jouw logo bijvoorbeeld nog wel bij je past of welke onderwerpen je in jouw nieuwsbrief kan aansnijden. Is social media een goede optie voor jou en valt er nog wat te verbeteren aan jouw website? Ter plekke krijg jij antwoorden, handvatten en/of ingangen mee. Tijd voor actie!

Mensen die vragen? Die worden bij Daan nooit overgeslagen!

Ontdek jouw identiteit en geef kleur aan jouw veren

Met deze door Daan ontwikkelde tool, creëer je op speelse wijze een helder beeld van jouw unieke identiteit en waarden. Dat doen we o.a. door:

  • kernwaarden te definiëren
  • jouw onderscheidend vermogen naar boven te halen
  • drijfveren te achterhalen
  • inzicht te geven in wie jij bent en waarom jij doet wat je doet

Dit alles wordt verwerkt in een overzichtelijk rapport, voorzien van een advies over jouw huidige huisstijl (als je die hebt). Een waardevol document wat als basis kan dienen voor alle communicatie vanuit jouw bedrijf.

Jouw identiteit op een presenteerblaadje. Waar wacht je nog op?

Huisstijl ontwerpJouw unieke identiteit, straal het uit met trots!

Daan vertaalt jouw identiteit en dat van jouw bedrijf naar een concept van beelden, vormen en kleuren. Een logo en huisstijl die niet alleen uniek en aantrekkelijk zijn, maar die zonder woorden vertellen wie jij bent. Samen kiezen we uit grove schetsen welke unieke creatie het beste past bij de look & feel van jouw bedrijf of concept. Deze wordt vervolgens uitgewerkt tot een onderscheidend, veelzeggend en doordacht sfeerbeeld. Jouw sfeerbeeld!

Jij bent in ontwikkeling, nu je huisstijl nog!

Heb je al een logo en/of huisstijl en wil je deze laten aanpassen? Samen bekijken we hoe we dat kunnen doen, zodat ze mee kunnen groeien met de ontwikkelingen binnen jouw bedrijf en richting jouw identiteit.

Misschien heb je moeite met het verwoorden van jouw identiteit. Kies dan voor je aan het ontwerpproces begint, voor de Rise&Fly tool. Hiermee achterhalen en vertalen we jouw identiteit naar een concreet rapport. Fijn.

Daan maakt ontwerpen, die eigenlijk te goed zijn om weg te geven…

 

Mooi als je bent, moet je gezien worden!

Je hebt een geweldige huisstijl die bij jou en jouw bedrijf past. Dat mag gezien worden! Met een beetje hulp van Daan, kunnen potentiële klanten op de digitale snelweg niet meer om jou heen. Een onderscheidende website, gelikte social media en een aantrekkelijke nieuwsbrief. Via welk kanaal wil jij in beeld komen? Daan kijkt graag samen met jou of dat past bij jouw identiteit. Blijf authentiek!

Plan jouw reis en spreid jouw vleugels!

Alle ingrediënten liggen klaar om jouw potentiële klanten te overtuigen dat jullie bij elkaar passen. Via welke weg wil jij dat duidelijk maken? Aan de hand van jouw budget bedenken we samen een strategie met bijpassende begroting. Het doel is het creëren van contactmomenten met oude, huidige en nieuwe klanten. De opties om dat te bereiken, zijn eindeloos. Laten we kijken wat bij jou én jouw doelgroep past!

Zo kunnen we pakkende blogs schrijven, een social media campagne opzetten, een jubileum onder de aandacht brengen, beurzen bezoeken, gadgets weggeven, klanten verrassen op verjaar- en feestdagen, nieuwsbrieven inplannen, originele relatiegeschenken personaliseren, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts…

Een doeltreffend jaarplan? Bureau Daan!

Bureau Daan, waarom?

– omdat jij doorontwikkeld bent, maar jouw huisstijl nog niet

– omdat jouw aanbod niet meer aansluit op de verwachtingen van klanten

– omdat je meer tijd wilt besteden aan écht leuke klanten!

  • Rosalie VellekoopKartrekker bij Bij1

    Het was een prettige samenwerking met Daniëlle. Ze werkt snel en denkt actief mee. Zo maakten we bijvoorbeeld een magazine, wat we nog nooit eerder gedaan hadden. Met Daniëlle haar deskundigheid werd het een mooi blad waar we trots op zijn.

  • Jeroen ‘s-GravendijkEignaar bij TNMF

    Ik heb Danielle op verschillende manieren ingehuurd voor onder andere het bijwerken van mijn visitekaartje en het bestellen van de visitekaartjes op een hoogwaardig stuk papier. Daarnaast vraag ik aan Danielle om mee te denken met nieuwe concepten of om deze concepten uit te werken zodat ik het kan presenteren bij mijn klanten. Ik kan Danielle iedereen van harte aanbevelen!

    www.tnmf.nl

  • Guido LampingEigenaar Lamping Adviesgroep

    Voor  Lamping Adviesgroep was ik op zoek naar een huisstijl. Ik wist in mijn gedachten precies waaraan de huisstijl moest voldoen, maar had geen flauw idee hoe dat te vertalen naar een huisstijl en een logo.

    Ik kwam bij Daan en vertelde mijn visie en waar ik dacht dat een huisstijl aan zou moeten voldoen. Met volle verbazing heb ik twee weken later naar een korte presentatie zitten kijken. Ongelofelijk hoe Daan mijn gedachten heeft vertaald in een huisstijl met bijbehorend logo. Zij heeft de essentie van mijn gedachten op papier weten te zetten in drie verschillende stijlen. Ik was blij verrast en het heeft mij veel moeite gekost om een keuze te maken uit de drie voorstellen. Want ondanks het feit dat de drie voorstellen totaal niet op elkaar leken voldeden ze wel allemaal aan mijn visie en de manier waarop ik de uitstraling van mijn bedrijf zag. Ik ben zeer tevreden over mijn uiteindelijke keuze en krijg veel reacties op mijn nieuwe huisstijl.  

    Daan is recht door zee, denkt mee en kan zich als een kameleon verplaatsen in de gedachten en emoties van haar cliënten. Daarnaast heeft zij de gave om die emoties en gedachten perfect te verwoorden in een logo en een huisstijl. 

  • Maurice van WindenEigenaar bij Floranti

    Bij een startend bedrijf zoals Floranti, is snel schakelen enorm belangrijk. Samen met Danielle zijn we erin geslaagd om in korte tijd een gave huisstijl neer te zetten. Geen lange bijeenkomsten en presentaties, maar gewoon samen snel communiceren en de vaart erin houden. Helemaal top.

  • Gert van der ScheeOprichter van Orchidee Online

    Voor de start van mijn Westlandse bedrijf heb ik gezocht naar een Westlands bureau welke zich bezighoudt met huisstijlen, webontwerp en advies, om onze shop een ‘verrassend’ en passend gezicht te geven. Na een bezoek aan de website en een afspraak op kantoor kreeg ik een goed gevoel bij Daan. We zijn het geweldige traject met veel plezier in gegaan en al snel bleek dat de keuze voor Daan de juiste was! Haar ideeën, inbreng, enthousiasme en geduld hebben Orchidee-Online.nl een gezicht gegeven waar we echt trots op zijn. Geweldig om te zien hoe ‘het gezicht’ van je bedrijf ontstaat. De huisstijl komt overal terug: op de flyers, de wenskaart, de website, Twitter en Facebook.  Het paradepaardje hierbij is de verrassende cadeauverpakking. En dat is ook waar Orchidee-Online voor staat: ‘Verrassen doe je met Orchidee-Online.nl’. Dé cadeau website voor élke gelegenheid. Een webwinkel met een prachtig assortiment orchideeën en alles geleverd in een schitterende cadeauverpakking (made by Daan!). Daan is te omschrijven als creatief, innovatief, geduldig en behulpzaam. Wij zijn heel blij met het ‘gezicht’ wat aan Orchidee-online.nl is gegeven.

  • Helma van WanrooijOprichter van Stichting Legatio

    De stichting ondersteunt ondernemers die – om wat voor reden dan ook – niet verder komen met hun onderneming. Dit kan op commercieel vlak zijn, maar ook organisatorisch of financieel management. Naast algemeen bedrijfskundige mensen, zijn er een aantal specialisten bij aangesloten voor specifieke onderdelen.

    De uitstraling van een organisatie moet aansluiten bij het gedachtegoed van de organisatie. Je moet dan echt out of the box kunnen denken en hoewel menigeen dit pretendeert, heeft Daan van nature die ietwat naïeve en open blik die voorkomt dat er al contouren worden geplaatst alvorens er een design ligt. Het doet me denken aan een nieuwsgierig kind wat nog een fantasiewereld heeft, omdat de maatschappij nog geen vat heeft op de belevingswereld. Daan kan deze blik vertalen naar het nu en dan staan we plotseling weer in de hedendaagse maatschappij, maar wel met een verfrissende uitstraling die je zelf niet bedenken kunt. Ieder zijn vak dus!

    Eigenzinnig, creatief en snel zijn kernwoorden die gelden voor Daan en haar werk. Los van een prettige samenwerkingspartner is Daan een kei in haar vak en dat is voor een jonge professional zeker niet alledaags. We zijn blij dat onze paden gekruist zijn en blijven graag met haar samenwerken!

  • Fedor van VeenEigenaar van Together2Grow en Blendy

    Voordat we met Daan werkte hadden we best wel eens wat ideeën en werkte dat zelf uit of lieten dat door een drukker uitwerken.

    Met Daan zijn we aan de slag gegaan met een identiteitsscan om tot een nieuw concept te komen: Blendy. Ook hebben hebben we onze huidige huisstijl aangepast.

    We hebben een heel gaaf traject met Daan doorlopen, doordat we met Blendy op de markt kwamen. Door een brainstormsessie te houden hebben we als bedrijf ook het idee dat Blendy echt vanuit ons gekomen is. Zonder Daan was dit niet gelukt. Bureau Daan zorgde voor de begeleiding en uitwerking -> Professionaliteit en creativiteit.

  • Jeffrey JouvenaarAangesloten bij de Facilitating Company

    Eind 2015 organiseerden we vanuit de Facilitating Company een eigen event onder de naam #ontketend. De veranderingen gaan razendsnel en mensen en organisaties hebben moeite deze veranderingen bij te houden. Het zorgt er veelal voor dat we willen vasthouden aan het oude: oude werkwijze, oude manieren van oplossen, oude manieren van kijken, oude manieren van samenwerken etc. Tijdens het event hebben we mensen uit het bedrijfsleven op unieke en onorthodoxe wijze laten ervaren hoe zij los kunnen komen van gebaande paden en gebruiken en hen in gesprek en samenwerking met jongeren van het Erasmus College uit Zoetermeer aan de slag laten gaan.

    Daan heeft ons geholpen een identiteit te creëren voor dit unieke event en dat is gelukt! Uit de brij van informatie ontwikkelde zij een dynamische huisstijl passend bij het thema waarin direct duidelijk wordt waar het om gaat. De afstemming met de bestaande huisstijl is herkenbaar maar toch zeer eigenzinnig en onderscheidend. Het heeft ons gesterkt #ontketend verder te branden tot een event wat niet meer weg te denken is. De weg hiernaartoe samen met Daan was al een Ontketening op zichzelf. Het was dan ook fun om met haar samen te werken en de identiteit te ontwikkelen.

  • Nel MostertEigenaar bij MCCIM

    Een logo hebben, is toch de start van je bedrijf. Daniëlle maakte drie logo’s voor me en voor mij was het meteen helder welke het beste bij mijn bedrijf paste. Een schot in de roos, want veel van mijn klanten vinden het logo en de uitwerking op de visitekaartjes, de website en de brochure prachtig. Het is toch een belangrijke indruk die je maakt, als je je visitekaartje overhandigt. Ik wacht altijd op het complimentje dat ik steevast krijg als ik het visitekaartje overhandig. Het ziet er prachtig  uit, professioneel, het glimt, het is stevig. En dat is wat ik wil uitstralen. Van lieverlee kwam ik er achter dat het logo, de kleuren en de hele uitstraling van groot belang is voor hoe je overkomt op de klanten. Dankzij Daniëlle heb ik er wat dat betreft een groot vertrouwen in. Ik ben nog iedere dag trots op mijn logo en op mijn bedrijf.

  • Marja van der EndeEigenaar bij SuXeed

    Ik heb Daan leren kennen via verschillende netwerkclubs. Toen mijn webdesigner Glenn Windhouwer (www.doserdesign.nl) zich meer ging richten op het technisch bouwen van websites, adviseerde hij mij om voor mijn drukwerk, fotografie en ontwerpen naar Daan te gaan. Daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Ook al bouwt ze in mijn geval voort op bestaande ontwerpen, Daan is precies die meedenkende, impulsieve en veelzijdige sparringspartner die ik nodig heb om mijn bedrijfsactiviteiten nog beter vorm te geven. Die klik, die is er! Marja van der Ende SuXeed (www.SuXeed.nl)

  • Bob IJpelaarEigenaar bij K.G. van Vliet

    Wij hadden behoefte aan een internationale brochure waar onze core producten in staan en zonder te veel ‘toeters en bellen’. Niet fancy, maar toch professioneel. Mijn vriendin die een eigen media- en marketing bureau heeft koppelde mij aan Bureau Daan, waarna Daan na een kort bedrijfsbezoek een indruk heeft gekregen van ons bedrijf en de identiteit. Een jonge energieke ondernemer die wist waar wij het over hadden en belangrijker nog… wist wat wij nodig hadden. Na een aantal weken is de definitieve keuze verder uitgewerkt tot een mooi ontwerp! Iets waar wij trots op zijn en ons mee durven presenteren wereldwijd. Van Zuid Amerika tot Australië en van Zuid Afrika tot Rusland. Een geslaagde missie voor een nette prijs. Het eindresultaat mag er zijn en wereldwijd krijgen we er zeer positieve reacties op. Wij zullen in de toekomst indien nodig zeer zeker weer een beroep doen op Daan en haar creatieve ideeën. 

  • Silvia van den AardwegEigenaar Dutch Connexxion

    Als startend ondernemer wilde ik een huisstijl die de activiteiten en kernwaarden van mijn bedrijf op een professionele manier kan weergeven. Dutch Connexion biedt consultancy en ad interim management ondersteuning aan projecten en organisaties op het gebied van Food, Horti en FMCG. Daarnaast koppelt en initieert Dutch Connexion nationale en internationale handels- en productie organisaties aan elkaar om handel te bevorderen.

    Omdat ik een perfectionist ben en controlfreak, vond ik het heel spannend om dit traject in gang te zetten. Zal Bureau Daan mij wel begrijpen, straks komt er een ontwerp dat totaal niet bij mij past? Ik was heel blij en opgelucht toen de ontwerpen werden gepresenteerd en ik direct een goed gevoel kreeg bij deze huisstijl. Hoe langer ik naar de huisstijl kijk, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat deze bij mij past! De kleursamenstelling, het beeldmerk dat de connecties symboliseert en waarin je groenten, fruit of een omgekeerde boom kunt zien, matchen met  mijn DNA!

    Ik ben zeer tevreden over het resultaat en de wijze waarop Bureau Daan haar werkzaamheden heeft volbracht, een no-nonsense aanpak en een goede prijs/kwaliteit verhouding.

1 2
Naar boven