Het belang van een professionele huisstijl

Het belang van een goed huisstijl ontwerp

Niet iedere ondernemer kiest bewust voor een professioneel ontworpen huisstijl. Soms bedenkt de ondernemer zelf iets of is er een bekende die – met de beste bedoelingen – iets maakt. Soms ingegeven vanuit de gedachtegang dat je het echt beter zelf kunt doen en soms ingegeven door je financiële situatie. Toch is het goed eens stil te staan bij het professioneel laten ontwerpen van een huisstijl.

Bewustzijn

Het je er van bewust zijn dat een professioneel opgemaakte huisstijl iets voor je onderneming kan betekenen, is een eerste en belangrijke stap. Immers, niet zelden hoor je ondernemers zeggen dat de huisstijl helemaal niets uitmaakt, want de ondernemer heeft vaste klanten en die kennen de onderneming goed. Niet nodig dus en zonde van het geld. Einde discussie … of toch niet?

Los van het gegeven dat je vaste klanten je inderdaad wel (her)kennen en je het om die reden niet hoeft te doen, is er ook nog zoiets als nieuwe klanten en ander personeel bij bestaande klanten. Als je niets onderneemt wat je onderneming verder kan brengen, omdat je in de veronderstelling bent dat alles bij het oude blijft, maak je een cruciale fout als ondernemer. De een innoveert meer dan de ander, maar met de toekomst van je onderneming bezig zijn, is absoluut belangrijk. De ontwikkelingen in de huidige maatschappij zijn gigantisch en dat wil dus zeggen dat het geen kwaad kan je huisstijl ook eens langs de professionele meetlat te leggen.

Welke meetlat?

De professionele meetlat van wat je met je onderneming uit wilt stralen of noem het je bedrijfsidentiteit. Ieder bedrijf wil onderscheidend zijn, want je wilt dat men jouw product of dienst afneemt. Een professioneel opgemaakte huisstijl levert daar een bijdrage aan. Het is onderdeel van je non-verbale communicatie en heeft een constante waarde. Het is het vak van de professional om de kernwaarden van je onderneming te vertalen naar iets visueels wat als een goed zittende jas past over je onderneming.

Het kan bij je bestaande klanten geen kwaad dit nog eens de revue te laten passeren en geeft je bovendien weer een contactmoment. Bij je (potentiële) nieuwe klanten geeft het een beeld met wie ze mogelijk in zee gaan. Natuurlijk komt er in deze veel meer bij kijken dan alleen de huisstijl, maar deze diepte-investering voor je visuele uitingen kan bepalen of je start met maximaal “0 – 0” of met “1 – 0”.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

negen + vijftien =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven

Download het gratis eBook

  • Vinden klanten je te duur?
  • Weet niemand wat je doet?
  • Krijg je aanvragen van klanten die niet bij je passen?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang GRATIS het eBook
Naam: E-mail:

Privacyverklaring

Loop nooit meer klanten meer mis met een passende huisstijl! Download het eBook.

%d bloggers liken dit: