in Visuele identiteit

Het belang van visuele identiteit volgens Anna Staal

Visuele identiteit

Wellicht op het eerste gezicht niet de meest voor de hand liggende koptekst als het over schrijven gaat. Maar toch is het erg belangrijk, want ruim tachtigprocent van de mensen is gemiddeld of meer dan gemiddeld visueel ingesteld en heeft plaatjes nodig om de voorstelling te maken.
Dat er steeds minder gelezen wordt heeft mogelijk ook te maken met die overdaad aan plaatjes, want we maken het de mens gemakkelijk. Het bestaat, dus …

Wat voor mij en mijn woorden jammer is, maar wat voor de man of vouw die met visualiteit bezig is, super is! Dan is het toch frappant dat er zoveel ondernemers zijn die “gezien” willen worden, kiezen voor second best of nog minder.
Noem maar op en je kunt er met je onderneming mee aan de slag. Immers een huisstijl die pakkend is, aansluit bij je onderneming en overal in doorgevoerd is, levert een continu stroom aan herkenning op. Aangezien de regel nog steeds is dat je zo’n zeven keer in het hoofd voorbij moet komen om te beklijven, is dat bij uitstek dé manier om in beeld te komen bij je (potentiële) klant. Die spullen heb je immers toch nodig om een onderneming draaiende te houden.
En toch maken we er een potje van, want alleen al deze week ben ik meerdere keren tegen zo’n wangedrocht van een logo, huisstijl, website etc. aangelopen.

Dat de ondernemer daar niet direct bij stil staat, kan gebeuren. Immers, ieder zijn vak. Maar als je er dan op geattendeerd wordt … dan doe je daar toch iets mee? Nou, dat blijkt dan weer een aanname mijnerzijds, want ik krijg soms terug dat “het toch wel leuk is”.
Met andere woorden je uithangbord moet “leuk” zijn … staat dat dan in je kernwaarden of is dat je bedrijfsfilosofie? Ik heb zelf goede ervaringen met Danielle van Bureau Daan en zij maakt mooi spul … je kunt op zijn minst eens even een babbeltje maken met die dame. Al is het maar om tot het besef te komen wat het voor je onderneming allemaal kan betekenen. Maar ja, wie ben ik … een ondernemer met zo’n 25 jaar ervaring.

Geschreven door: Anna Staal
Anna Staal is als manager/directeur jarenlang leidend geweest in functies waar veranderingen, in de meest brede zin van het woord, doorgevoerd moesten worden. Verandering is ook communicatie en vanuit die leerschool is hier het specialisme uit voortgekomen. www.annastaal.nl

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

13 − vijf =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: