in Print design

Het gaat om de inhoud!

Tips voor meer naamsbekendheid

Als mensen het belang van een goede vormgeving nog niet hebben gezien roepen ze vaak ‘het gaat om de inhoud, het maakt niet uit hoe het eruit ziet’. Natuurlijk is een design niets waard als het geen inhoud heeft. Maar kijk eens naar jezelf. Als je twee bloemisten naast elkaar zet, de eigenaren zijn allebei even aardig, de prijsklasse is gelijk, maar de ene heeft een huisstijl als een bouwvakker en de andere past precies bij de beleving die jij hebt bij het kopen van bloemen. Welk bedrijf zou je dan kiezen? Of nog een praktischer voorbeeld: je zit op een datingsite. Je mag kiezen tussen een partner met een afzichtelijk gebit of met een tandpasta gebit… Wat wordt je keuze?

Een goed design versterkt de inhoud

Wist je dat een mens per dag 3.000 reclame prikkels te verwerken krijgt? Hoe val je hierin op? Een goed design zorgt er namelijk voor dat je opvalt tussen alle andere communicatie-uitingen. Dat doet design, door precies het gevoel aan te spreken van je doelgroep en zo dus wél op te vallen tussen alle andere communicatie die schreeuwt om de aandacht. Daarnaast zorgt design er ook voor dat je aandacht op een juiste manier door bijvoorbeeld een folder wordt geleid. In het plaatje hieronder zie je een test die is gedaan met twee advertenties. Bij de ene advertentie kijkt de baby je aan en bij de andere advertentie kijkt de baby naar de tekst. Je ziet hier duidelijk door de rode kleur over de advertentie dat de linker baby de gebruiker aanspoort om de tekst te lezen. Terwijl de rechter baby dat niet doet.

 

 

 

 

 

 

Design zorgt er dus voor dat je inhoud gelezen wordt. Dat is toch wat je wilt? Een goede inhoud heeft dus een goed design nodig, om nog beter gelezen te worden.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: