in Overig

Het nut van een relatiegeschenk

Het nut van een relatiegeschenk

Veel bedrijven zien relatiegeschenken niet als onderdeel van hun (marketing) communicatie. Maar meer als een aardig extraatje of om bestaande relaties te onderhouden. Dat laatste is natuurlijk helemaal terecht maar relatiegeschenken kunnen ook heel zinvol ingezet worden bij het werven van nieuwe relaties. Een groot voordeel van deze vorm van promotie is dat maar weinig mensen zich eraan ergeren. Terwijl de onwillige ontvangers zich vaak gruwelijk storen aan tv-commercials, bliepende website-animaties, verkooptelefoontjes etc., worden gratis cadeaus nog steeds dankbaar in ontvangst genomen (zou er nog iemand die zijn die zelf een muismat of usb-stick koopt?)

Een relatiegeschenk is ook erg kosten-effectief vergeleken met een advertentie of media-campagne. Een belangrijke reden daarvoor is dat relatiegeschenken, mits goed gekozen, een lange ‘levensduur’ hebben: ze zorgen dat je boodschap langere tijd en op meerdere momenten bij de doelgroep terechtkomt. Zo zag ik afgelopen winter op een koude (koop)avond op elke geparkeerde auto een ruitenkrabber, van een schadeherstelbedrijf, liggen. Een mooi voorbeeld van het juiste product op het juiste moment en bij de juiste doelgroep.

Maar hoe kies je een passend relatiegeschenk? Dat is niet altijd even eenvoudig. De catalogi die regelmatig op de deurmat vallen kunnen een bron van inspiratie zijn en natuurlijk ook het grote aantal bedrijven dat via internet hun waar aanbiedt. Mijn advies is om eerst eens een specialist in de buurt te benaderen. Dan heb je te maken met een ‘echt’ persoon waar je persoonlijk mee kunt overleggen en die je kan adviseren bij de keuze van het artikel. En veelal heeft zo iemand ook een overzicht van nieuwe en verrassende artikelen. Een belangrijke meerwaarde dus. En is een dergelijk bedrijf duurder? Misschien, maar dat is niet per definitie het geval. En over de prijs valt, binnen bepaalde marges, altijd te praten. Ook niet onbelangrijk… het is ook goed voor de regionale economie.

Wim Valstar Relatiegeschenken, www.wimvalstar.nl
Wim levert sinds 1999 relatiegeschenken, promotietextiel, verpakkingen etc. op maat. Persoonlijk contact en advies staan bij hem hoog in het vaandel.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

14 + 16 =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: