in Ondernemen

Hoe bepaal je je marketingbudget voor 2019?

Als het laatste kwartaal van het jaar begint, dan wil dat ook zeggen dat je langzaam maar zeker met je planning voor het volgende jaar begint. Het marketingbudget bepalen wordt nogal eens als lastig ervaren. Aangezien we inmiddels in het laatste kwartaal van het jaar zitten en 2019 er dus aankomt, wordt het hoog tijd je te verdiepen.

Wat ga je doen in 2019?

Om je marketingbudget voor 2019 te kunnen bepalen, moet je eigenlijk je planning in grote lijnen voor het volgend jaar al in beeld hebben. Als je niet een compleet nieuwe huisstijl wilt, en dat is natuurlijk niet ieder jaar aan de orde, dan nog kunnen er activiteiten op de rol staan waar je marketing voor moet bedrijven. Mogelijk kom je met een nieuw product of dienst, je gaat actief met beurzen aan de slag of je hebt iets te vieren met je bedrijf. Het kan van alles zijn waar marketing een rol speelt en daarom is het belangrijk voor je budget dat je je activiteiten al in beeld hebt.

Hoe bepaal je je budget?

Om nu te bepalen wat je budget in grote lijnen moet zijn, is het zinvol iemand te betrekken die weet waar hij of zij over praat. Dat kan intern zijn als je een specifieke marketingman of -vrouw in dienst hebt, maar dat kan je ook met een externe bepalen. Ook deze man of vrouw zal vragen naar je activiteiten voor 2019.

Aan de hand van hetgeen je in je plannen voor het volgend jaar hebt opgenomen, kan deze marketingman of vrouw een kostenplaatje maken. Dat is belangrijk om halverwege het jaar niet in de problemen te komen met grote budgetoverschrijdingen en alle perikelen die daarmee kunnen samenhangen. Je kunt immers beter vooraf iets inperken vanwege de financiën, dan wanneer je middenin het proces zit.

Financieel overzicht

Daarnaast is het prettig om een goed beeld te hebben én houden (gedurende het jaar) over de financiën. Aangezien marketing kostentechnisch door een leek op dat gebied regelmatig verkeerd wordt ingeschat, voorkom je met een goed opgemaakt (marketing)budget minder prettige verrassingen. Op deze wijze kan je op een verantwoorde manier je marketingactiviteiten inzetten om het doel voor je activiteit succesvol te bereiken. Ben je op zoek naar ideeën? Neem dan contact op met Danielle.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

3 × vijf =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven

Download het gratis eBook

  • Vinden klanten je te duur?
  • Weet niemand wat je doet?
  • Krijg je aanvragen van klanten die niet bij je passen?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang GRATIS het eBook
Naam: E-mail:

Privacyverklaring

Loop nooit meer klanten meer mis met een passende huisstijl! Download het eBook.

%d bloggers liken dit: