in Visuele identiteit

Hoe een goede foto het verschil kan maken

Je bent druk met je website, product of artikel en denkt met een scherpe tekst iets overtuigends neer te kunnen zetten. Natuurlijk heb je dat nodig om in beeld te komen bij je (potentiële) klanten. Maar juist dat ‘in beeld komen’ is zo belangrijk. Misschien wel belangrijker dan we in eerste instantie denken.

Visuele instelling

Mensen zijn over het algemeen namelijk visueel ingesteld. Verschillende onderzoeken wijzen uit dat zeker 75% van de mensen min of meer visueel is ingesteld. Uiteraard zit daar wel een differentiatie in, maar grosso modo komt dat cijfer een eind in de richting.

De differentiatie zit hem overigens in zoiets als het uitlichten van prijzen van producten. Je kent het wel van bijvoorbeeld het Kruidvat bij superaanbiedingen. Het getal in een vet omlijnd kader is dan vele malen groter dan de bijbehorende tekst en dat valt op en trekt mensen aan. Maar ook een artikel of websitepagina zonder enige visuele aankleding. Dat maakt het vaak net even ‘saaier’ dan met en dat kan weer tot gevolg hebben dat mensen (eerder) afhaken.

Een goede foto

Ervan uit gaande dat er steeds meer mensen onderschrijven dat een foto impact heeft, zegt dat nog niets voor het vervolg. Je gaat je tekst(en) ondersteunen met een of meer foto’s en dat lijkt op het oog eenvoudig, maar zo eenvoudig is het nog niet. Een goede foto kan een tekst versterken maar ook onderuithalen. Bij ‘goed’ praten we over meerdere zaken, maar de belangrijkste is enerzijds een passende foto bij de tekst. De foto moet logischerwijs aansluiten bij de tekst en daarmee dus een versterkende werking hebben.

Anderzijds, en dat is absoluut een onderschat aspect, praten we over een kwalitatief goede foto. Dat wil zeggen een foto die het perfecte plaatje vormt. En eerlijk is eerlijk, het perfecte plaatje kunnen schieten is een vak apart. Immers, een technisch goede foto maakt nog niet het perfecte plaatje. De compositie, de kleurstelling etc. alles heeft een rol in het perfecte plaatje.

Natuurlijk kan je ook stockfoto’s nemen, maar dan heb je geen maatwerk toegespitst op jouw website, artikel, product etc. Het kan een kostenoverweging zijn, maar als je je ziel en zaligheid in je website of product steekt, waarom dan niet in de bijbehorende foto?!

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

een × vijf =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven

Download het gratis eBook

  • Vinden klanten je te duur?
  • Weet niemand wat je doet?
  • Krijg je aanvragen van klanten die niet bij je passen?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang GRATIS het eBook
Naam: E-mail:

Privacyverklaring

Loop nooit meer klanten meer mis met een passende huisstijl! Download het eBook.

%d bloggers liken dit: