in Communicatie

Hoe vermoei ik mensen met mijn bedrijf

Als je een bedrijf hebt wil je graag zichtbaar zijn, je wilt dat zoveel mogelijk mensen afweten van je bestaan, zodat hier eventueel weer klanten uit kunnen komen. Het is natuurlijk goed om aan je zichtbaarheid te werken, maar ga niet lukraak mensen spammen met je bedrijf. Denk er eens over na wat effectief kan zijn en maak er een plan van, dit kan al op één A4tje. Hier in ieder geval een paar voorbeelden die je zeker NIET in je plannetje op moet nemen.

De ‘Hallo-ik-stel-me-graag-nog-even-verder-voor’ mail

Deze mail ken je waarschijnlijk wel, je hebt iemand gesproken op een netwerkbijeenkomst en je krijgt de volgende dag een standaard e-mail met daarin een uitgebreide omschrijving van wat die persoon ‘ook alweer’ doet. Als er iets vervelend en onpersoonlijk is, is dat het wel! Vaak blijkt ook uit de e-mail dat je bij lange na niet de enige bent die deze e-mail krijgt en erger nog, er staat een verkeerde naam boven de e-mail of je bent niet eens op de bijeenkomst geweest waarop ze zeggen je te hebben ontmoet.

Onzinnige en overmatige nieuwsbrieven met reclame

Met onzinnig bedoel ik informatie die niet voor je doelgroep geschikt is, waar ze dus niets aan hebben. Dit kan het plat verkopen zijn van je producten, maar kan ook een blogartikel zijn die uitlegt wat bijvoorbeeld een fiets is, terwijl je doelgroep dit allang weet. Overmatig kan per bedrijf verschillen, maar zo’n 1 á 2 keer in de week, daar krijg ik al behoorlijke kriebels van, laat staan als hij om de dag in je mailbox beland. Als je nu zo veel mogelijk mensen nieuwsbrieven verstuurd met zoveel mogelijk onzin dat is toch super goed voor je naamsbekendheid? Mensen moeten namelijk minimaal 4 keer met je bedrijf in aanraking zijn geweest voordat ze een bestelling gaan plaatsen. Ja precies, 4 keer, dat is best veel, maar die 4 keer moet natuurlijk wel een positieve ervaring zijn geweest.

Ik wil vriendjes met je worden, maar eerst een like aub

Qua Facebook ben ik zelf niet zo heel selectief, als ik je heb gesproken en ik denk dat het klikt, is de kans redelijk groot dat ik je toelaat op Facebook als je me daarom vraagt. Het lijkt erop dat sommige mensen dit als een strategie zijn gaan gebruiken. Het gebeurd me namelijk steeds vaker dat ik iemand accepteer en dat ik direct na acceptatie een standaard bericht krijg met ‘leuk dat we vrienden zijn, wil je mijn bedrijfspagina’s liken?’. In eerste instantie heb ik het gevoel dat deze persoon geïnteresseerd is in mij en wat ik doe en vervolgens blijkt de persoon alleen maar geïnteresseerd te zijn in mijn éne like op zijn bedrijfspagina, domper!

Natuurlijk komt er volgende week nog een blog over hoe je mensen blij maakt met je bedrijf. Nog even geduld.

Wil je hulp bij het maken van een plan wat past bij jou en je bedrijf?

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: