in Ondernemen+Positionering

Hoe waardevol ben je voor je klanten?

Hoe waardevol ben jij voor je klant?

Voeg jij waarde toe voor je klanten? Tja, ik weet het: er zijn niet zoveel kreten die dooddoeneriger zijn dan dat ‘waarde toevoegen’ volgens mij. Net zoals dat eeuwige ‘Adding Value’. Maar dat komt natuurlijk ook omdat dat soort begrippen eigenlijk waarheden zijn. En daarom worden ze al snel zo vaak misbruikt door alle marketingbabbelaars dat het binnen de kortste keren cliché’s zijn.

Desondanks: een waarheid is het

Maar de kreten ‘adding value’ en ‘waarde toevoegen’ gaan meestal over bewuste acties. En  eigenlijk ken ik best veel ondernemers die er geen seconde over nadenken, en toch heel veel waarde toevoegen. Elke schoenmaker kan verzolen… maar ik ken er eentje die ook de schoenen poetst. En die controleur in je tram geeft een heel ander effect als-ie een brede glimlach op zijn gezicht heeft. Net zoals een leverancier die écht met je meedenkt – en je zelfs terugfluit als je beter af bent met iets anders. Je kunt zelf vast nog meer voorbeelden verzinnen. Allemaal waardetoevoegers – en die maken daarmee het onderscheid tussen zichzelf en hun concurrenten.

Welke waarde voeg jij toe?

Het is belangrijk als je jouw toegevoegde waarde kent, en dat ook meteen al in je communicatie duidelijk maakt. Maar het kan ook heel goed werken als bestaande blije klanten het doorvertellen, en je via mond-tot-mondreclame aan nieuwe klanten helpen. Hoe het nieuws ook de wereld in komt: het begint bij de waarde zélf. Zolang je die nog niet hebt of herkent, kun je er geen gebruik van maken.

En ja, ik weet dat die controleur uit het bovenstaande voorbeeld geen ondernemer is. Blijkbaar gaat het daar niet om. Misschien is het gewoon handig om eens na te denken waarmee jij anderen blij maakt? Hoe zet jij je talenten in om meerwaarde te geven aan een ander?

Lastig kiezen? Misschien helpt een blik van buitenaf: maak een afspraak met Daan.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: