in Visuele identiteit

Hoe we visitekaartjes liever niet zien

Hoe we visitekaartjes liever wel zien

Omdat de je maar één keer de kans krijgt om de eerste indruk te maken is het belangrijk om een goed visitekaartje te hebben. Iedereen heeft visitekaartjes, maar waarom worden sommige visitekaartjes dan wel en sommige niet bewaard? Onderstaand een rijtje van de visitekaartjes die over het algemeen niet lang op de stapel liggen, laat staan dat ze gebruikt worden om je te bellen.

Het gecorrigeerde kaartje
Ja, je kent ze waarschijnlijk wel. ‘Ik heb een nieuw nummer dus ik schrijf mijn nieuwe nummer even op’. KRAS KRAS SCHRIJF SCHRIJF. Je bent een serieuze ondernemer en het is echt niet zo dat visitekaartjes drukken tegenwoordig nog duur is. Dus neem jezelf serieus en geef die paar tientjes uit om je visitekaartje te laten drukken mét nieuw nummer.

Het kaartje met een halve presentatie
En dan bedoel ik natuurlijk de visitekaartjes met een witte achtergrond. Als je 60 seconden krijgt om je bedrijf te presenteren gebruik je er toch ook niet maar 30? Dubbelzijdig drukken is tegenwoordig ook niet meer zo duur. Dus voor de prijs hoef je het niet te laten. Gebruik de ruimte die je hebt. Dit geldt trouwens niet alleen voor visitekaartjes maar voor alle andere communicatie zoals flyers en folders.

Het amateuristische (ookwel goedkope) visitekaartje
Ja, wie kent ze niet? Kies een ontwerp wat bij je past, vul je gegevens in en voor een paar euro belanden ze de volgende week bij je op de mat. Gelukkig zijn er nog 500 andere ondernemers die dan hetzelfde visitekaartje hebben. Niet doen alsjeblieft!

Het té grote visitekaartje
Die past nergens in, het resultaat hiervan is dat hij of verfrommeld wordt (dat is vast niet de uitstraling die je wilt hebben) of direct de prullenbak in gaat omdat hij niet in de map past. Zorg ervoor dat je visitekaartje maximaal 85 x 55mm is.

Het ‘diepzinnige’ visitekaartje
Deze kom ik ook nog regelmatig tegen. Meestal is dit een slecht vormgegeven huisstijl. De uitstraling is voor jou als ondernemer volkomen duidelijk, maar je doelgroep snapt er geen bal van. De kunst is om een visitekaartje te hebben waar je geen uitleg bij hoeft te geven.

Natuurlijk is het makkelijk om de dingen af te kraken die je fout ziet gaan, daarom komt er binnenkort nog een blog over de dingen die je wél moet doen met je visitekaartje.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: