in Visuele identiteit

Hoe we visitekaartjes liever wel zien

Hoe we visitekaartjes liever wel zien

Vorige week heb ik een blog gepubliceerd over hoe ik je visitekaartje liever niet zie. Daarom deze week de items die ik liever wél zie op je visitekaartje.

De juiste (contact)gegevens
En dan bedoel ik niet ál je contactgegevens. Denk eens na over je klanten. Welke informatie hebben ze iets aan? Doe je vaak aan Skype calls dan is het handig je gebruikersnaam te vermelden. Maar ben je nooit online, zet hem er dan niet op. Zo kun je alle gegevens op je visitekaartje op een weegschaal leggen.

Aparte (stans)vormen
95% van de ondernemers heeft een 85x55mm visitekaartje. Probeer hier eens vanaf te wijken door bijvoorbeeld een gat in je visitekaartje te laten stansen, of geen rechte hoeken maar ronde hoeken te nemen. Mits dit natuurlijk in het verlengde is van je bedrijf. Dit valt op en mensen zullen je zo sneller onthouden.

Een professionele foto
Heb je een bedrijf waarbij persoonlijk contact het belangrijkste is in de bedrijfsvoering? Zet een professionele foto van jezelf op je kaartje. Een professionele foto laat zien dat je professioneel bent. Dat je aandacht besteedt aan je werk en dat je trots bent op wat je doet.

Een mooie (passende) papiersoort
Is duurzaam iets wat belangrijk is in je bedrijfsvoering? Dan neem je gerecycled papier. Ook de afwerking van je kaartje is zeer belangrijk. Kijk naar wat je verkoopt. Als je gespecialiseerd bent in lakschoenen, neem dan ook een afgelakt hoogglans kaartje. Zorg ervoor dat je visitekaartje minimaal 300 gram is.

Uit een visitekaartjeshouder
Zo bescherm je je kaartjes tegen krassen, uv-licht, kreukelen en nog veel meer ongemakken. Zorg ervoor dat je je kaartje netjes overhandigd, want je bent immers trots op je bedrijf.

Maar als je een goede ontwerper hebt ingehuurd… hoef je je hier natuurlijk niet druk om te maken.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: