in Ondernemen

Hoe zit dat nu met al die gevoelens?

Het geheim van een krachtig idee

Als er iets is wat ik de afgelopen jaren heb geleerd is het naar mijn gevoel te luisteren. Waarom? Omdat het altijd de waarheid spreekt! Mijn gevoel is als een soort ingebouwde alarmbel. Als ik namelijk terug kijk op de opdrachten waar ik niet zo’n lekker gevoel bij had, waren dat alle opdrachten waar ik op zijn minst buikpijn aan over heb gehouden en dat is natuurlijk niet de reden dat ik voor mezelf ben begonnen. Daartegenover staat dat als ik al mijn leukste klanten op een rijtje zet, dit de klanten zijn waarmee het in eerste instantie direct klikte en waar ik een goed gevoel bij had. Het is misschien een illusie, maar het streven is toch wel om zoveel mogelijk van deze leuke klanten te hebben. Die maken het leven namelijk een stuk aangenamer.

Waarom alleen werken met een goed gevoel?

Heel simpel. Als ik de opdrachten terug haal waar ik geen goed gevoel bij had, maar die ik wel aan heb genomen. Hebben ze allemaal één ding gemeen. Ze hebben heel veel energie gekost in plaats van opgeleverd. Projecten waar je dus uiteindelijk vier keer zo lang mee bezig bent, omdat het niet lekker liep. Omdat het DNA van de klant niet matcht met jouw DNA. Hoe zit dit bij jou? Doe je liever één opdracht die je energie kost voor vier? Of doe je liever één opdracht die je energie geeft voor nog meer opdrachten?

Voortekenen in een eerste kennismaking

  • Je moet moeite doen om te luisteren. Je hoort wat iemand zegt, maar het gaat compleet langs je heen.
  • Je bent aan het nadenken over hoe je moet zitten en hoe je je moet gedragen.
  • Je hebt het gevoel dat je niet kunt zeggen wat je eigenlijk wilt zeggen.
  • Degene die tegenover je zit geeft je het gevoel dat hij of zij het beter weet en wuift al je adviezen weg.
  • Degene komt met uitspraken waar je je totaal niet in kan vinden.
  • Je gesprekspartner vat continue je verhaal samen en vraagt om verduidelijking. Dit betekent dat jullie totaal niet op één lijn zitten.
  • Na het gesprek ben je sprakeloos, je moet het gesprek overdenken en krijgt daar een naar gevoel bij.

Ik denk dat ik zo de meeste voortekenen wel heb opgesomd, mocht je nog mooie aanvullingen hebben laat het me weten! Natuurlijk kun je je op alle situaties aanpassen, maar wees je je er wel van bewust dat je dat dan de gehele samenwerking moet doet.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: