in Ondernemen

Je bedrijf (weer) in beeld

Het nut van een quickscan

Je bedrijf (weer) in beeld brengen na een crisisperiode, wat voor crisis dan ook, kan geen kwaad. Sterker nog, het kan je bedrijf een boost geven. Een boost die eigenlijk nagenoeg ieder bedrijf na een crisis goed kan gebruiken. Hoe kan je dit vormgeven?

Hand op de knip

Het lijkt logischer dat je na een periode van financiële schaarste je reserves niet aanspreekt voor marketing. Toch kan dat juist zinvol zijn om je bedrijf weer goed op de kaart te zetten. Als er veel (nagenoeg) stilligt, dan zijn er ook ondernemers die juist actief zijn met het bedenken van zaken voor na de crisis. Ik zeg niet dat je klanten je meteen vergeten zullen zijn, maar als die actieve ondernemers concullega’s zijn … dan kan hun aanbod wel eens mooier zijn dan hetgeen jij op de plank had en hebt liggen.

Laat de ondernemersgeest werken

Die boost die je nodig hebt om je bedrijf weer up-and-running te krijgen, kan dan uitblijven. Er is ondernemersgeest voor nodig om je concullega’s “de baas” te blijven en daar kan wat publiciteit je prima bij helpen.

Denk na over je producten, iets nieuws, iets dat aanmerkelijk verbeterd is, de perfecte combinatie van twee producten etc. Dit vormt de basis om weer in beeld te komen. Dat in beeld komen kan door de normaal gebruikte communicatiekanalen, maar je kunt ook aan iets anders denken. Denk aan je website met een extra pagina. Ben je van de nieuwsbrieven of de folders, dan kan je daar iets extra’s uithalen. Maar wil je daar juist vanaf wijken om (weer) in beeld te komen, dan kan ik daar desgewenst over meedenken. Er is veel mogelijk, maar het aanbod moet uiteraard uit de koker van de ondernemer zelf komen.

Vol in beeld

Als je maar voor ogen houdt dat je aanbod opvallend genoeg moet zijn om je ook daadwerkelijk weer in beeld te brengen bij je (potentiële) klanten. Dat levert in ieder geval indirect en mogelijk ook direct wat op. Laat je gedachten er eens over gaan…….

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

acht − vijf =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven

Download het gratis eBook

  • Vinden klanten je te duur?
  • Weet niemand wat je doet?
  • Krijg je aanvragen van klanten die niet bij je passen?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang GRATIS het eBook
Naam: E-mail:

Privacyverklaring

Loop nooit meer klanten meer mis met een passende huisstijl! Download het eBook.