Karaktermoord: hoe je jouw identiteit om zeep helpt

Hoe help je je identiteit om zeep

Welk karakter heeft jouw bedrijf? Welk assortiment past daarbij? Wat voor reclame maak je, en hoe zien jouw acties eruit?

Juist bij bedrijven met een sterke uitstraling is het superbelangrijk om consequent te zijn. Eigenlijk moet je enorm mutsen, en echt niks doen wat haaks staat op je identiteit. Dat lijkt misschien overdreven, maar het is het een of het ander.

Als je je onopvallend gedraagt, ga je horen bij de grijze massa. Je valt niet op, dus heeft geen hond het in de gaten of je iets doet wat een beetje raar is: lekker veilig. Je moet tegelijk natuurlijk heel hard lopen om klanten binnen te halen, en dat zul je je hele leven moeten blijven doen. Want op je uitstraling alleen zien ze geen verschil met je concurrenten.

Wil je wél opvallen in uitstraling, dan sta je meteen in de belangstelling. Je staat ergens voor, je maakt een keuze. Sommige mensen voelen zich bij jouw keuze niet thuis: dat worden niet jouw klanten. En da’s niet erg. Want anderen kiezen juist wel – en heel bewust voor jou. En die groep zal zich alleen maar uitbreiden.

Maar… dan moet je die uitstraling wel actief blijven bewaken. Als je bijvoorbeeld informeel en open communiceert op je website, kun je alles verpesten als er een chagrijn de telefoon aanneemt. En een formele, chique uitstraling ligt aan gruzels met een fout ontwerp van je flyer. Laat staan als je als professioneel, modern bedrijf met een website werkt die niet te lezen valt op een mobieltje… jammer joh.

Onderschat het niet: karaktermoord is geen kattenpis. Je kunt met een simpele actie je eigen bedrijf flink op achterstand zetten. En hoe voorkom je karaktermoord? Simpelweg: door het karakter echt goed te beschrijven. Door je kernwaarden en uitstraling te benoemen, en in geen enkele communicatie-uiting los te laten.

Hulp nodig? Neem contact op.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: