Lang zal jij leven…

Volgend jaar bestaat mijn bedrijf tien jaar, en ik bruis van de ideeën om de hele wereld mee te laten feesten! Nou ja, beetje al te enthousiast misschien, maar je kent vast het gevoel. Wat ben jij van plan voor je tienjarig bestaan? Hoe vieren jullie het zesde lustrum van het bedrijf? En wat trek je uit de kast voor dat honderdjarig bestaan?

Zie je de marketingkansen?

Zet je marketingpetje op en pak de kansen die zo’n jubileum met zich meebrengt. Ik snap dat het écht iets om te vieren is, en dat die viering zelfs misschien wel op de eerste plaats komt. Maar waarom zou je niet van die extra publiciteitskansen gebruik maken? Ik denk heel graag met je mee over alle mogelijkheden. Wat is er veranderd in al die tijd – in je producten of diensten? Of misschien in je klantenkring? Past je logo daar nog wel bij? Bedank jij je klanten voor al die jaren met iets origineels en persoonlijks? Hoe blijf je in de communicatie rond je feest in stijl met je bedrijf, zodat het je merk versterkt? Hoeveel klanten zijn er in al die tijd geweest? Zijn er misschien klanten uit de begintijd met wie je opnieuw contact kunt maken? Als je het goed aanpakt, kun je je uit je jubileum heel wat extra cadeautjes halen!

Loze woorden zijn geen reclame

Maar beloof me één ding. Maak geen reclame met het feit op zich. Ik vind het altijd zo raar om iets te lezen als ‘Wij bestaan al dertig jaar’. Wat zegt dat nou? Misschien lever je al dertig jaar prutswerk…

Maak duidelijk waaróm je zolang bestaat, en waarom jouw klanten terugkomen. Laat zien waarom ze doorvertellen wat je precies biedt met al die kwaliteit en ervaring. Dan kun je er zo wéér dertig jaar tegenaan!

Vond je dit interessant? Deel het gerust in je netwerk:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp