in Concept

Liefde op het eerste gezicht

Wees aantrekkelijk voor potentiële klanten

Wie kent de uitspraak niet? Was het geen liefde op het eerste gezicht, dan loop ik toch nog een keertje voorbij. Ja leuk, privé misschien. Zakelijk is het alleen een stuk moeilijker om nog een keertje voorbij te lopen. Je gadget, visitekaartje of flyer krijgt namelijk maar één kans om de aandacht van je geliefde klant te pakken. Des te belangrijker is het dus om met die éne kans, een juiste en onvergetelijke eerste indruk te maken op je potentiële klant.

Zomaar even een standaard flyer met wat informatie neergooien is niet geheel nutteloos, maar ik durf gerust te zeggen dat je je reclame euro’s ook op een meer effectieve manier uit kunt geven. Bedenk namelijk eens hoeveel van je 20 laatste ‘informatieve’ flyers je daadwerkelijk hebt bewaard en probeer dan nog eens terug te halen op welke flyers je daadwerkelijk actie hebt ondernomen. Ik denk dat ik het wel kan invullen en eerlijk is eerlijk, dat gaat vaak zo.

Dan is het ook zinvol je af te vragen waarom zoveel bedrijven zo graag standaard flyers willen strooien? Je kunt ze net zo goed naar je website doorverwijzen, want daar staat immers meestal dezelfde informatie en is nog goedkoper ook.
Is het niet veel leuker dat klanten tegen je zeggen: ‘Ow, jij was degene met die opvallende flyer, zullen we een afspraak maken?’. Hier wordt dus gelijk het geheim van een goede flyer onthuld, verrassend, anders, niet standaard. Een goede flyer dwingt mensen er naar te kijken.

Natuurlijk moet communicatie soms ook praktisch zijn, maar een goede flyer kan het combineren en toch opvallen. Dus nogmaals de vraag: ‘Wil je ook die onvergetelijke indruk achterlaten en zorgen dat het liefde op het eerste gezicht wordt?’ Ik zou het wel weten.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 × 2 =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: