Marketingscreening: nut of noodzaak?

Het belang van een goed huisstijl ontwerp

Natuurlijk bepaal je als ondernemer zelf of je je marketinguitingen nog eens door de loep van een professional laat bekijken. Dat neemt niet weg dat ik toch graag wil toelichten waarom ik denk dat het zinvol is dit wel te doen. Ik wil deze informatie graag delen, omdat ik bij ondernemers soms bijna schrijnende dingen zaken kom als het om hun visuele uitstraling gaat.

De automatische piloot

Je bedrijf werkt gestaag aan de weg en dan lijkt alles door te rollen. Geen onvoorziene kosten waar je de hik van krijgt en dus denk je, we hobbelen lekker door met het bedrijf. Wat er bijna ongezien kan gebeuren, en het sluipt er echt in, dat je steeds verder ‘achter’ gaat lopen. Als je maar lang genoeg op dezelfde manier doorgaat en zonder zo nu en dan links of rechts te kijken, wordt je visuele uitstraling mogelijk minder actueel. Er zijn zoveel ontwikkelingen in de wereld gaande, dat het in sommige branches bijna niet meer bij te houden is. Dat varieert enorm van (gezonde) voeding tot persoonlijke ontwikkeling, interieur, juridische zaken of de autobranche.

Als je op de automatische piloot blijft ondernemen, dan loop je de kans achterop te geraken. Natuurlijk gaat dat geleidelijk en val je niet direct van de toppositie naar nummer tien, maar dat maakt het ook zo’n insluiper. Ik heb wel eens een ondernemer als het ware wakker moeten schudden en hem met concrete voorbeelden duidelijk moeten maken, dat de thema’s waar het om gaat inmiddels anders zijn. Het is dus van belang om vooruit te kijken, hoe zie de ontwikkeling in je branche en is er nog wel voldoende match met hoe je je bedrijf op dit moment profileert.

Andere ogen naar je visuele uitstraling laten kijken

Natuurlijk wil dat niet direct zeggen dat je een enorme kostenpost op je begroting moet opvoeren om je visuele uitstraling weel actueel te krijgen. Soms kan het ook geleidelijk doorgevoerd worden of zijn de aanpassingen minder ingrijpend en gaat het om de punten weer eens op de i te zetten. Maar om dat te weten, is het zinvol er met een professional naar te kijken.

Ik heb geen idee of concullega’s dit ook doen, maar met nogal wat klanten heb ik regelmatig contact en als me dan iets opvalt, dan breng ik dat ter sprake. Daar waar ik op incidentele basis samenwerk heb ik die grauwsluier, zoals ik het noem, meerdere keren moeten constateren. En dat is jammer en niet nodig. Bovendien laat je indirect geld liggen en ik kan me niet voorstellen dat je dat wilt als ondernemer. Dus mocht je ook het idee hebben dat … weet me te vinden.

 

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

15 + vier =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven

Download het gratis eBook

  • Vinden klanten je te duur?
  • Weet niemand wat je doet?
  • Krijg je aanvragen van klanten die niet bij je passen?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang GRATIS het eBook
Naam: E-mail:

Privacyverklaring

Loop nooit meer klanten meer mis met een passende huisstijl! Download het eBook.

%d bloggers liken dit: