in Visuele identiteit

Naamsbekendheid start bij een onderscheidende uitstraling

Waarom een onderscheidende uitstraling

Naamsbekendheid komt niet uit de lucht vallen, ook niet met een logo. Met een goed logo kun je er wel voor zorgen dat je je naamsbekendheid sneller opbouwt. Heb je namelijk een logo wat vrij algemeen is, dan zullen mensen het gemiddeld 10 keer moeten zien, voordat ze het de volgende keer gaan herkennen. Heb je een sterk en onderscheidend logo, dan hebben mensen hier gemiddeld maar 4 keer voor nodig.
Naamsbekendheid zorgt ervoor dat klanten makkelijker voor je bedrijf of merk kiezen. Je klant heeft namelijk onbewust een bepaald gevoel opgebouwd bij het zien van je logo. De voorkeur voor je bedrijf of merk wordt hiermee aanzienlijk vergroot.

Leuk allemaal, maar hoe bouw je een naamsbekendheid op? Allereerst zorg je ervoor dat je altijd en overal je bedrijfsnaam laat vallen. Als je een klant feliciteert met zijn verjaardag, verstuur je een verjaardagskaart mét je logo. Als je je telefoon opneemt, neem je deze op mét je bedrijfsnaam. Gebruik social media ook met je bedrijfsnaam. Als je ergens een bericht plaats op een forum, zorg ervoor dat je bedrijfsnaam en eventueel je logo erbij staat en dan heb ik nog wel wat tips.

Correspondentie
Elke brief, elke memo, elk item wat je weggeeft aan je (potentiële) klanten. Zorg dat je logo erop staat. Hoe vaker je logo voorbij komt, hoe meer vertrouwen mensen in je krijgen. Er vanuit gaande dat je uiteraard integer handelt en mensen geen slechte ervaringen hebben.
Niet alleen je correspondentie offline, maar ook online. Je e-mail handtekening bijvoorbeeld, maar ook als je online zakelijke reageert op columns of blogs (binnen je vakgebied).

Adverteren
Need I say more? Uiteraard gebruik je altijd je logo en ben je bewust van de kracht van herhaling. Je kunt beter 4 keer achter elkaar in de krant staan met een kleinere advertentie dan 1 keer met een paginagrote advertentie.

Netwerken
Alles wat je uitdeelt aan mensen, zorg ervoor dat je bedrijfsnaam erop staat. Als je relatiegeschenken uitdeelt, als je een notitie schrijft en stel je altijd voor met je bedrijfsnaam.

Internet / Social Media
Ik had het er met de e-mail handtekening al over. Maar ook bijvoorbeeld het personaliseren van je nieuwsbrief systeem, op elke pagina die de klant bezoekt zet je je logo neer. Net zoals op foto’s die verwerkt zijn in je website of die je verspreid via Facebook.

Kortom … wees alert en zorg dat waar je de mogelijkheid ziet, je bedrijfsnaam en/of logo achterlaat.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

6 + 3 =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: