in Ondernemen

Nieuwe ideeën? Bepaal je marketingbudget én kalender

Het laatste kwartaal van het jaar is vaak een kwartaal van terugkijken én nieuwe plannen maken. Bij nieuwe ideeën voor producten of diensten hoort ook een stuk marketing. Je marketingbudget bepalen hoort daar dus ook bij. Niet voor iedereen even eenvoudig, maar zie het ook als een stukje vooruitkijken. Wat wil je gaan doen, hoeveel geld ga je daarin steken en hoe verhoudt zich dat tot de rest van je activiteiten?

 

Wat ga je doen in het nieuwe jaar?

Je bent als ondernemer vast bezig met nieuwe ideeën én vragen hieromtrent. Is de tijd rijp voor mijn nieuwe idee, hoe denk ik dat het verdienmodel er uit ziet en kan ik het goed bekostigen? Ideeën hebben is super, maar ze moeten realiseerbaar zijn én je moet je superidee vervolgens in de markt zetten. Een professional (intern of extern) erbij betrekken kan dan belangrijk zijn. Het moet immers realiseerbaar en betaalbaar zijn en de professional staat er net iets verder vandaan om een realistisch beeld te schetsen.

 

Bepaal je budget en kalender

Een ruim budget is wellicht handig, maar te veel geld uitgeven terwijl dit niet nodig is, is ook zonde. Daarentegen kan een te krap budget tot allerlei andere problemen leiden en een goed (product)idee om zeep helpen. Stem dus goed af met de professional (intern of extern), werk de grote lijnen uit of laat deze uitwerken en zet e.e.a. op tijd op de rol van activiteiten (bijvoorbeeld in samenhang met een feestdag of vakantie). Niet zelden leidt een niet goed gepland idee tot een mislukking en dat is zonde.

 

Past het idee bij de andere activiteiten?

Wellicht klinkt het vreemd, maar ik kom nogal eens ondernemers tegen die een prima idee hebben, maar dat eigenlijk buiten de scoop van hun huidige bedrijf ligt. Ik snap het wel, als ondernemer kan je zomaar een tiental goede en realistische ideeën hebben. Als ondernemer zie je kansen en die wil je benutten, dat is de basis van iedere ondernemer. Toch is het goed te kijken of het past bij je huidige producten/diensten scala en praat er desnoods met andere mensen over. Het kan namelijk ook afbreuk doen aan je bestaande producten/diensten scala. Daarmee niet gezegd dat dan een goed idee zomaar de prullenbak in moet, daar zijn wellicht weer andere mogelijkheden voor.

Ik adviseer iedere ondernemer hier tijd voor te maken, alles goed tegen het licht te houden en daarna eventueel dat goede idee in de activiteiten voor het volgende jaar op te nemen.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 × 2 =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven

Download het gratis eBook

  • Vinden klanten je te duur?
  • Weet niemand wat je doet?
  • Krijg je aanvragen van klanten die niet bij je passen?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang GRATIS het eBook
Naam: E-mail:

Privacyverklaring

Loop nooit meer klanten meer mis met een passende huisstijl! Download het eBook.

%d bloggers liken dit: