in Visuele identiteit

Nieuwe visuele communicatie: achteroverleunen en afwachten of in de startblokken!

Gelukkig worden van een merk

Je hebt een onderneming die om wat voor reden dan ook een nieuwe uitstraling kan gebruiken. Vaak is er bij een samenvoeging, overname of uitbreiding aanleiding je onderneming weer eens onder de aandacht de brengen. Op zo’n moment kan je je visuele communicatie nieuw elan geven. Als ik op een dergelijk moment bij een ondernemer binnenstap, merk ik een duidelijk verschil tussen de ondernemer die er tijd voor neemt om uit te dragen wat hij/zij graag uit wil dragen en de andere ondernemer laat het in zijn geheel over aan mij.

Steekwoorden voor de uitstraling

Ik kom de verschillen absoluut tegen, zo is er de ondernemer zelf in de startblokken staat om mij het gevoel, vaak in steekwoorden, mee te geven. Hij of zij wil dat hetgeen ik creëer datgene uitstraalt wat de ondernemer als gedachtengoed heeft.

Ik vind dat eigenlijk wel logisch, want op deze wijze is de kans het grootst dat de gedachtegang van de ondernemer in de nieuwe creatie verpakt wordt. De ondernemer moet er als ware trots op zijn dat hetgeen hij of zij voor ogen heeft, gevisualiseerd wordt. Dat versterkt zijn of haar onderneming alleen nog maar meer, wat bij een verandering binnen de onderneming absoluut een pre is.

Afwachtende houding

En toch kom ik ook nog wel eens ondernemers tegen die me de opdracht gunnen, maar vervolgens achteroverleunen en afwachten waar ik mee kom. Natuurlijk kan ik mijn eigen creativiteit erop loslaten en heb ik in de loop der jaren mijn expertise opgebouwd. Maar ja, ik kan me zo voorstellen dat in je visuele communicatie ook je gedachtengoed uitgestraald wordt. Iets specifieks wat jouw onderneming speciaal maakt én waarom jouw dienst of product gekocht moet worden. Deze informatie staat het meest stevig in de schoenen als je dit als onderneming uitdraagt en in dit geval naar mij.

Een beetje van jezelf

Ik denk dan, kan het zijn dat je het als lastig ervaart om onder woorden te brengen? Of wil je er gewoon niet veel tijd aan spenderen? Of ben je simpelweg met andere dingen bezig?  Ik vind dat eigenlijk wel jammer én zonde. Met wat gerichte input kan visuele communicatie je zoveel verder brengen. Of je nu je visuele communicatie via mij laat lopen of niet … met een beetje extra tijd investeren, kan je zoveel meer creëren.  Dat gun ik iedere ondernemer.

 

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

een × 1 =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven

Download het gratis eBook

  • Vinden klanten je te duur?
  • Weet niemand wat je doet?
  • Krijg je aanvragen van klanten die niet bij je passen?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang GRATIS het eBook
Naam: E-mail:

Privacyverklaring

Loop nooit meer klanten meer mis met een passende huisstijl! Download het eBook.

%d bloggers liken dit: