Spelfoutje? Bedankt!

Als je ondernemer bent én blogt. Zul je deze situatie ook vast al een keer hebben meegemaakt. Je schrijft een blog voor je website, je staat te springen, omdat hij inhoudelijk zo goed is. Vol enthousiasme post je hem online en de eerste mail die je krijgt is deze: Beste {naam}, ik las je blog en ik kwam deze spelfouten tegen. Dat ziet er erg slordig uit en doet je professionaliteit niet ten goede. Ik heb voor nu de spelfouten eruit gehaald, de volgende keer kan ik het voor x-bedrag doen. Met vriendelijke groet, een ‘aardige’ tekstschrijver. Wat een dooddoener zeg, deze ongevraagde kritiek.

We leven tegenwoordig in een snelle wereld, social media hier, selfie daar. De wereld van opgepompte modellen is voorbij, we zien overal échte mensen met échte verhalen. Geloof het of niet, maar échte mensen maken ook spelfouten. Wat ik vooral belangrijk vind aan blogs is de inhoud en de identiteit die erachter zit. Ik wil een verhaal lezen dat uit iemand zijn hart komt, spontaan is en een verhaal overbrengt. Iemand leren kennen om wie hij is. Dat er dan per ongeluk nog een spelfoutje in zit of dat er een komma verkeerd staat, who cares?

Natuurlijk geldt dit alleen voor de snelle online media. Spelfouten in je brochure worden over het algemeen niet erg op prijs gesteld.

Tip voor de tekstschrijvers die toch graag dingen willen verbeteren: Stop met het ongewild geven van kritiek. Doe aan personal branding en maak je eigen blog. Gebruik veelgemaakte fouten om er zelf iets over te schrijven en jouw expertise te delen met de wereld. Laat zien waar je hart van gaat kloppen en maak mensen er enthousiast mee.

Vond je dit interessant? Deel het gerust in je netwerk:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp