Spiegeltje, spiegeltje aan de wand

Durf jij naar jezelf te kijken? En durf jij naar de uitstraling van je bedrijf te kijken? Da’s best lastig in de spiegel… want eigenlijk zie je via de spiegel niet precies wat anderen zien. Die scheiding in je haar zit links… maar in de spiegel toch echt rechts. En dat is precies waarom het soms handig is om een ander mee te laten kijken naar jouw uitstraling.

Jij wéét immers al waar jouw bedrijf voor staat. Je weet wat je wilt zeggen met je bedrijf: je hebt jaren geleden bij de start van je bedrijf je missie-en-visie keurig geformuleerd, je teksten laten schrijven en een logo laten maken. En het is alsof je in de spiegel kijkt: alles is vertrouwd en bekend. Zó hoort je bedrijf eruit te zien – en dat doet het ook. Al jarenlang.
Nou even naar de ander: naar je klant. Of liever gezegd: naar je aanstaande klant. Hoe ziet hij jouw bedrijf? Hoe komen de kleuren van je website over, wat voor gevoel roept jouw logo op? En snapt hij wat er in die teksten staat?

Als je dat nooit hebt onderzocht, is het nu een heel mooi moment dat wél eens te doen. Neem de proef op de som en vraag anderen wat in hun ogen de boodschap is van jouw bedrijfsuitstraling. Vraag wat voor gevoel ze krijgen bij jouw logo, vraag of ze de productomschrijvingen op je website snappen. Kijk eens niet in de spiegel, maar vraag de ander tegenover je zijn mening: dat verschilt net zoals die scheiding in je haar.

Dat verschil in beleving aanpakken kan heel goed zorgen voor een veel betere aansluiting bij je markt en doelgroep. Want zeg nou zelf: het gaat er niet om of jij het zelf snapt. Het gaat erom of jouw aanstaande klant snapt wat je voor bijzonders biedt.

Een meekijker nodig? Ik help je graag.

Vond je dit interessant? Deel het gerust in je netwerk:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp