Tijd voor een nieuw identiteitsbewijs?

Waar wil jij staan over vijf jaar? Die vraag kan een handig hulpmiddel zijn bij het ontwikkelen van een merk en het bepalen van de gewenste uitstraling. Zelf gebruik ik ‘m ook nogal eens andersom, als het een bedrijf betreft dat al langer bestaat… Dan wordt het ineens een heel andere vraag:

Is je bedrijf veranderd in de afgelopen tien jaar?

Vergelijk je bedrijf eens met een kind. Die stoere tiener lijkt tien jaar later voor geen meter meer op dat schattige kleutertje waarvoor ooit een paspoort werd aangevraagd. Het is een opluchting om nieuwe pasfoto’s te mogen maken… En als je goed nadenkt, geldt dat net zo goed voor je bedrijf. Tien jaar geleden zette je misschien je eerste stappen als ondernemer, of begon je in een vrij nieuwe markt. En vervolgens groeide je, kwamen er producten bij en gingen er andere af, liep je tegen een totaal andere doelgroep op, verhuisde je naar een ander pand en kreeg je personeel? Om maar een paar mogelijkheden te noemen: je bedrijf groeide en ontwikkelde zich. Als je dan vervolgens kritisch naar de uitstraling kijkt, klopt er vaak niet veel meer van.

Dat komt niet alleen doordat de vormgeving misschien wat ouderwets is geworden. Het ligt er vooral aan dat je logo en totale uitstraling simpelweg niet meer kloppen met je identiteit: wie je bent en waar jouw bedrijf voor staat. Dus kijk eens kritisch naar de groei die je doormaakte, de afgelopen jaren. Klopt die ‘pasfoto’ nog? Of wordt het tijd voor een nieuwe?

Daan helpt bij het ontdekken en vormgeven van jouw visuele identiteit – met brainstorms, brandingtrajecten en unieke ontwerpen. Maak vandaag nog een afspraak om jouw nieuwe identiteit in beeld te vangen.

Vond je dit interessant? Deel het gerust in je netwerk:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp