in Communicatie+Ondernemen

Van je hobby je sport maken?

Het nieuwe jaar is weer begonnen, waarschijnlijk worden jullie net als ik doodgegooid met commercials voor de sportschool. Wat ik me afvraag is of ze niet eens een keer iets kunnen verzinnen waardoor de niet-sporters ook in beweging komen. Als ik naar mezelf kijk dan zie ik daar een uitdaging in. Maar wat mij vooral opvalt is de communicatie die gebruikt wordt. Hieronder wat kreten die ik op de radio heb gehoord:

  • Flexibel maandcontract, sporten wanneer jij wil.
  • De nieuwste fitnessapparatuur.
  • Maak kans op een gratis jaar-abonnement.

Volgens mij laat je hier ook een groot deel van de markt mee liggen. De vraag is namelijk WAAROM mensen gaan sporten. Ik als niet-sporter krijg al buikpijn als ik al deze kreten hoor, maar waar ik me wel van bewust ben is dat bewegen gezond is. Er zijn ook heel veel mensen die met datzelfde gevoel zitten. Daarnaast kan ik met mijn goede voornemens natuurlijk een abonnement op de sportschool nemen, maar ben ik dat na 2 weken in januari helemaal zat omdat het veel te druk is! Je communicatie spreiden over het jaar is hier dus de oplossing en de mensen aanspreken die op dat moment interessant zijn. Verdiep je in deze mensen en zorg ervoor dat je hun aandacht trekt. Om alvast een voorzetje te geven van de communicatie die je zou kunnen gebruiken voor deze nieuwe markt:

  • 10 jaar langer leven door één keer in de week te bewegen? (deze informatie zelf even checken op juistheid)
  • Buiten adem na een uurtje te hebben gevoetbald met je zoon(s)?
  • Van je hobby je sport maken?
  • Geen nieuwe broeken meer kopen omdat je eruit gegroeid bent?
  • In de avond ook nog productief zijn omdat je meer energie over hebt?

Daarnaast is het naast je communicatie ook niet verkeerd om eens te kijken naar vernieuwende sportprogramma’s en geef ze dan ook zeker een andere naam. Wat dacht je van een combo-abonnement?

  • 1x een workshop naar keuze (bv. groene smoothies maken of sporten in combinatie met voeding)
  • 2x per maand één uur fietsen of wandelen
  • 2x per maand één uur in de sportschool
  • 1x per maand zwemmen
  • 1x naar de sauna en zonnebank

Dat maakt sporten ook al een stuk aantrekkelijker?

Wat ik eigenlijk duidelijk wil maken met dit blog. Is dat je niet als hoofddoel je diensten communiceert, maar dat mensen juist geïnteresseerd zijn in het resultaat. Want met gezond sportief leven spreek je volgens mij veel meer mensen aan dan met een gratis maandabonnement voor de sportschool.

Genoeg tips voor vandaag ;). Wil je eens sparren over de effectiviteit van jouw communicatie?

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: