Van welk merk word jij gelukkig?

Gelukkig worden van een merk

Kun je gelukkig worden van een merk? Nah, dacht het niet… geluk zit toch in jezelf, geluk heeft niks met materiële dingen te maken, enzovoort. Ik weet het allemaal wel. Maar waarom krijg ik dan altijd heel wat herkennende blikken als ik zeg dat ik altijd zoooooo gelukkig word van dat ene luchtje in die ene shampoo. Dat ik op Schiphol die speciale mascara insla, omdat ik er echt blij van word als ik ‘m gebruik. Dat ik (nog steeds! nog steeds!) een ultiem geluksgevoel ervaar als ik denk aan die sportschoenen uit mijn jeugd die niet eens meer gemaakt worden.

Meer dan marketing

Het zal wel. Het zal geen geluk mogen heten. Misschien net zoals ze je gebroken puberhart wegwuiven als ‘kalverliefde’? Voor mij is er bij dat soort spullen méér aan de hand dan alleen een mooi ontwerp, een goeie branding. En het is méér dan slimme marketing… het is het bij elkaar komen van de essentiële rode draadjes. Goed product: zowel goed werkend als hartstikke mooi. Goede branding: van het bedrijf én van het product zelf. En dat dan allemaal zowel in beeld als in tekst. Ontbreekt er een stukje, dan werkt het niet. En is het ontwerp niet jouw smaak, of hoor je niet tot de doelgroep die zich door de gebruikte woorden voelt aangesproken, dan werkt het net zo min. Maar verder: subliem. Alles in jou fluistert ‘Hebbenhebbenhebben’. Fluistert, mompelt, schreeuwt: onweerstaanbaar vanuit je gevoel. En niks verstand, niks geldgebrek of goede voornemens, niks ‘dat andere merk is net zo goed’. Gevoel. Geraakt.

Kopen op gevoel

Ik ken het, herken het, en zit er niet mee. Ik speel er zelfs mee, en als ik de kans krijg mijn rol te spelen sta ik vooraan. Meedenken en meewerken bij het in de markt zetten van een echt goed product is gewoon zo ontzettend heerlijk. Daar hoeft het geen Nike voor te heten.

Lever jij ook zo’n geweldig product? Bel me voor een brainstorm, want je verdient een grotere markt!

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

18 − 7 =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: