in Visuele identiteit

Waarom klanten nooit meer een ander willen…

Waarom een onderscheidende uitstraling

Je klanten kunnen voor je kiezen om verschillende redenen. Bijvoorbeeld omdat je een product levert wat ze alleen bij jou kunnen krijgen of omdat je service uitmuntend is of misschien ben jij juist wel degene die de klant haarfijn aan kan voelen. Kortom allemaal redenen om niet zomaar over te stappen naar een ander. Klanten weten wat ze aan je hebben en als ze overstappen is het altijd een gok die goed of slecht kan uitpakken.

Klanten selecteren zichzelf

Als je net begint met ondernemen is het eerst de bedoeling dat je jezelf gaat ontdekken. Je begint gewoon met ondernemen en zo kom je er vanzelf achter welke projecten en klanten je leuk vind en wat jouw werkwijze of product zo bijzonder maakt. In de loop der tijd zullen klanten die bij je passen zich vanzelf selecteren en de klanten die minder goed bij je passen afdruppelen. Dat is een heel normaal proces en zeker ook noodzakelijk om te doorlopen als je uiteindelijk je klanten zelf wilt gaan selecteren. Want als je klanten zelf wilt gaan selecteren, moet je wel weten wie ze zijn.

Jij kunt zelf je klanten selecteren

Klanten selecteren? Ja! Door te kijken welke klanten je over hebt gehouden en wat hun probleemstelling is. Wat is jouw meerwaarde geweest in dit proces? Op deze manier kom je erachter wat de problemen zijn van jouw klanten en kun je in je communicatie deze doelgroep dus ook zo gaan aanspreken. Het leuke is dat je hiermee je werkplezier verhoogt omdat je met klanten werkt waarbij jij je het beste voelt én de kans dat ze bij je weggaan is veel kleiner als dat iemand voor je heeft gekozen omdat je toevallig bovenaan in het telefoonboek stond.

Hoe zat dat bij Daan?

Zelf ben ik erachter gekomen dat mijn klanten zich (bijna) allemaal op persoonlijk vlak en met hun bedrijf hebben ontwikkeld en dan tot de conclusie komen dat hun website, visitekaartje en nieuwsbrief helemaal niet meer passen bij wie ze op dit moment zijn of erger nog, dat ze dingen communiceren die ze helemaal niet meer doen. Daardoor klopt de verwachting van de potentiële klant niet bij wat hij uiteindelijk geleverd krijgt en dit kan in een teleurstelling eindigen. Mijn motto: Straal naar buiten uit wat je van binnen bent! Dan ga je vanzelf nog meer stralen als je al deed.

Heb je hulp nodig bij het in kaart brengen wat jou nu zo uniek maakt of wil je gewoon eens sparren over of je uitstraling nog wel bij je past?

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: