in Communicatie+Ondernemen

Waarom marketing soms niks oplevert

Waarom marketing soms niets oplevert

Bakken met geld gaan er om in communicatie en marketing. Er wordt veel verzonnen, ontworpen en gebruikt: van het kleinste flyertje tot metershoge neonbelettering. En soms werkt het niet.

Da’s heel frustrerend: heb je net heel erg veel geld uitgegeven, levert het géén klanten op. Hoe kan dat?

Geduld is een schone zaak

Met name voor beginnende bedrijven is het antwoord meestal: geduld. Dingen hebben tijd nodig. Met die neonnaam of die nieuwe website kunnen de langsrijders en Googelaars je voortaan vinden… maar je moet ze wel de tijd geven tot ze je nodig hebben. Of tot ze afscheid hebben genomen van jouw concurrent. Of tot het moment dat je genoeg vertrouwen hebt opgebouwd bij ze. Het gaat niet om vindbaarheid en zichtbaarheid alleen immers…

Trek ik meteen nog een ander oubollig gezegde uit de kast:

Voorbereiding is het halve werk

Want in de meeste andere gevallen dat er marketingbudget zonder resultaat wordt uitgegeven, komt het door een slechte voorbereiding. Je wilt niet weten hoe vaak de portemonnee getrokken wordt zonder veel vooronderzoek of zonder duidelijke doelgroep voor ogen. Soms ontbreekt zelfs elk zakelijk doel. Dan is het gewoon alleen maar de concurrentie nadoen. Of in een verkooppraatje van een slimme marketeer trappen, of verliefd worden op dat leuke gadget met je bedrijfsnaam erop. Dat schiet niet op natuurlijk!

Hoe beter je jouw doelgroep kent, en hoe helder je jouw doel voor ogen houdt, hoe beter je kunt kiezen voor de marketingtool die wél werkt. Of het nou gaat om het in de markt zetten van je merk of het vergroten van je naamsbekendheid. Of om het verhogen van het aantal bezoekers op je beurs: met een goede voorbereiding levert je communicatie veel meer op!

Hulp nodig bij die voorbereiding? Ik brainstorm graag met je mee. Maak snel een afspraak.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: