Waarom zou je je visuele uitstraling updaten?

Wanneer moet je je huisstijl updaten?

Om antwoord te kunnen geven op de vraag in de titel, is het goed te bedenken wat zoal redenen kunnen zijn om je visuele uitstraling te updaten. Sommige zullen meer voor de hand liggen dan andere, maar je gedachten er eens over laten gaan, kan in ieder geval geen kwaad.

Ik krijg de vraag nog wel eens voorgelegd bij mijn (potentiële) klanten en bespreek dan alle aspecten die mogelijk een rol kunnen spelen om de visuele uitstraling eens aan een kritische blik te onderwerpen. Soms wordt het zelfs een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden, soms kan het er met mogelijk enkele kleine aanpassingen weer lekker fris uitzien en soms is het oké zoals het is.

Maar je kunt ook zelf aan de slag gaan en aangezien er verschillende redenen aan ten grondslag kunnen liggen, som ik er enkele op om een beeld te geven en je mogelijk aan het denken te zetten.

Teleurstelling

Je hebt iemand je visuele uitstraling aan laten passen en bij nader inzien ben je toch enigszins teleurgesteld. Er kunnen tal van redenen voor zijn, denk aan te weinig info, tijdens het proces er niet naar omgekeken hebben, niet duidelijk uitgangspunten verwoord etc. Je kunt dan besluiten niets te doen, maar je kijkt er wel iedere dag tegenaan. In hoeverre pijnig je jezelf hiermee? Je kunt ook besluiten te kijken of iemand je nieuwe visuele uitstraling naar tevredenheid kan aanpassen.

Andere koers

Als je onderneming een andere koers gaat varen na bijvoorbeeld een overname, fusie of reorganisatie. Mogelijk matchen je visuele uitstraling en de nieuwe koers niet helemaal meer of zelfs helemaal niet. Bij een (hernieuwde) start helpt een frisse visuele uitstraling. Bovendien wil je je klanten informeren over hetgeen er heeft plaatsgevonden en hoe leuk is het om die vernieuwde uitstraling daarin mee te nemen. Altijd goed voor de herkenbaarheid van je onderneming.

Spiegelen in de branche

Je ziet het nogal eens, als we in dezelfde branche zitten dan zitten we ook niet zelden dicht bij elkaar qua visuele uitstraling. Bepaalde kleuren, bepaalde type belettering en zelfs afbeeldingen kunnen sterk gelijkend zijn. Ik noem het meer van hetzelfde, maar val je juist niet meer op als jij het net even anders doet?  Soms zijn kleine nuanceringen aanbrengen al voldoende om je te onderscheiden.

Al jaren hetzelfde

“Wat goed is hoef je niet te veranderen” dat hoor je nogal eens en dat is ten dele waar. Als je een positief gevestigde visuele uitstraling hebt, dan moet je niet alles overhoop halen. Maar ook bij grote gevestigde namen zie je wel in de loop der jaren wat verfrissingen. Denk hierbij aan het opfrissen van de kleur, letters, pay off etc. Het kan ook in deze geen kwaad hier eens nadrukkelijk naar te kijken.

Natuurlijk kan een argument zijn om niets te doen met je visuele uitstraling, dat het geld kost …. en dat is waar. In directe zin kost het geld, maar in indirecte zin kan je vaak veel meer winst behalen. Dat is alleen niet direct tastbaar, maar niet minder belangrijk om het in je hoofd in ieder geval eens kritisch de revue te laten passeren.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

4 × 2 =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven

Download het gratis eBook

  • Vinden klanten je te duur?
  • Weet niemand wat je doet?
  • Krijg je aanvragen van klanten die niet bij je passen?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang GRATIS het eBook
Naam: E-mail:

Privacyverklaring

Loop nooit meer klanten meer mis met een passende huisstijl! Download het eBook.

%d bloggers liken dit: