Wat is het verschil tussen gezien worden en écht gezien worden?

Je hebt een bedrijf en als je visitekaartjes gaat sparen van je concullega ’s en je eigen kaartje erbij legt, word je dan gezien als een van de vele visitekaartjes en verdwijn je dus eigenlijk “op de grote hoop” óf springt je kaartje eruit.

Dat eerste is meestal het geval (of je bent een klant bij ons). Stel jezelf eens de vraag: “Waarom zou je klant dan contact opnemen met jou?” Qua visitekaartje ben je blijkbaar niet onderscheidend genoeg, de kans dat je potentiële klant jou visitekaartje eruit pikt, is net zo groot als de kans die je concullega heeft.

Mensen krijgen per dag ongeveer 3000 reclameprikkels te verwerken. De kunst is dus om ervoor te zorgen dat jou bedrijf een sterk en aansprekende visuele identiteit heeft richting de doelgroep. Op dat moment wordt je dus wel écht gezien, want jouw potentiële klant voelt zich aangesproken en/of verbonden. Zo heb je de eerste punten gescoord op het moment dat je bij je potentiele klant aan tafel zit, zonder je verhaal te hebben gedaan.

Wat mij betreft kun je “gezien worden” in twee delen splitsen. Het zien van je uiting en er niets mee doen óf het zien van je uiting en verrast zijn omdat het anders is, onderscheidend dus. Dit kan zijn door middel van een onderscheidende vorm of kleur, maar zeker ook door de juiste boodschap die je vertelt. We leveren allemaal kwaliteit en zijn betrouwbaar, maar wat zit écht in je DNA? Wat maakt jullie bedrijf écht uniek? Je kunt een slogan gebruiken als ‘Wij leveren online en offline reclame’ of ‘Onze passie is om iets te ontwerpen wat zo goed is dat we het niet meer weg willen geven’… voel je hem!

Om dit verhaal te versteken vertaal je dit naar je visuele identiteit. Deze zorgt ervoor dat je bedrijf naar buiten uitstraalt wat je bedrijf van binnen is.

Vond je dit interessant? Deel het gerust in je netwerk:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp