in Communicatie+Positionering

Wat levert uitstraling je bedrijf op?

Gezien worden

Het is een populair woord aan het worden, “uitstraling”. Je bedrijf schijnt het te moeten hebben om goed te verkopen. Welnu, ik denk dat uitstraling je helpt, maar je basis blijft toch je product. Dat moet goed zijn. Wil je dat je klanten terugkomen, dan is servicegerichtheid er een die ook hoog op de lijst van veel klanten staat.  Maar hoe belangrijk is uitstraling van je bedrijf dan?

 

Redenen waarom uitstraling toegevoegde waarde heeft

Uitstraling is niet iets wat je terzijde kan schuiven, want met de juiste uitstraling versterk je het beeld van je bedrijf. Om die nieuwe klanten binnen te halen, kan het helpen om een goede uitstraling te hebben. Welke uiteraard wel in overeenstemming is met wat je als ondernemer te bieden hebt. Een klant merkt snel genoeg of het alleen de buitenkant is of dat je doet wat je zegt dat je doet.

Een andere reden om wel naar de uitstraling van je bedrijf te kijken is, wanneer er veel vissen in dezelfde vijver vissen. Als je met vele min of meer met dezelfde (type) klanten bezig bent, dan kan er naast de kwaliteit en service die je levert, iets in het oog springend handig zijn. In dat geval praten we over onderscheidend vermogen in de vorm van iets waardoor je opvalt.

Tenslotte zegt uitstraling iets over je totaalconcept. Je kunt een goed product hebben, een prima service bieden … maar als je een rommelige uitstraling hebt, dan kan dit toch iets over het totaalplaatje van je bedrijf zeggen. Het helpt je dus om alle aspecten van je onderneming in overeenstemming te hebben.

 

Een uitstraling die staat

Natuurlijk kan je iets zo duur maken als je zelf wilt, maar het is niet altijd het kostenaspect wat speelt. Zeker zo belangrijk is welke zorg er gegeven is aan je website, je visitekaartje, je verpakking, je flyers etc.etc. Duidelijk en een bij je bedrijf passende eenduidige uitstraling, zegt iets over je als ondernemer. Daar is het kostenaspect maar één onderdeel van.

Voorkom dus dat losse ideeën uitgewerkt worden, maar niet passen in het totaalbeeld van je onderneming. Maar denk ook aan bijvoorbeeld goedkoop papier of een goedkope drukker. Kleuren kunnen anders weergegeven worden dan de rest van je uitingen. Soms gaat het om nuances, maar bekrachtigen je uitstraling in positieve óf negatieve zin.

Vanuit mijn vak spreek ik daar ook over met mijn klanten, maar ik kan natuurlijk niet voor ze beslissen. Heb ik in die zin ook wel eens wat geweigerd? Jazeker, ik wilde mijn naam niet verbinden aan iets dat zover van de klant afstond, er ‘goedkoop’ uitzag en een concept dat duidelijk ‘even snel’ in elkaar gezet was. Ik heb een alternatief geboden en dan is het aan de klant om er wel of niet iets mee te doen.

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd
Berichten
Laat ons weten wat jij ervan vindt

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

achttien − 10 =

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven

Download het gratis eBook

  • Vinden klanten je te duur?
  • Weet niemand wat je doet?
  • Krijg je aanvragen van klanten die niet bij je passen?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang GRATIS het eBook
Naam: E-mail:

Privacyverklaring

Loop nooit meer klanten meer mis met een passende huisstijl! Download het eBook.

%d bloggers liken dit: