in Visuele identiteit

Wat vindt u van mijn rijstijl?

Het is iets wat je wel vaker ziet als je om je heen kijkt, auto’s waarop staat ‘wat vindt u van mijn rijstijl’. Dit is ook een stukje van je visuele identiteit. Hoewel netjes rijden niet altijd zegt dat het bedrijf netjes is, zegt het wel iets over hoe belangrijk een bedrijf de uitstraling ervaart.
Wat deze kreet ook zegt, is dat het bedrijf een persoonlijke benadering heeft. Je kunt namelijk persoonlijk naar het bedrijf bellen als er iets is waar je een compliment over wilt geven of over wilt klagen. Dit betrekt je als medeweggebruiker in de bedrijfsvoering van het bedrijf en als het goed is, blijft er een positieve gedachte achter. Mooie bijkomstigheid is natuurlijk dat het de werknemers stimuleert om netjes te rijden, omdat medeweggebruikers hier iets over kunnen melden.

Natuurlijk is het altijd belangrijk dat je ‘netjes’ rijd, maar wat als het bijvoorbeeld om een schoonmaakbedrijf gaat? Waar leg je dan de nadruk op? Dat hij schoon is, natuurlijk. Dat is nogal voor de hand liggend. Op zich is dat voor alle andere bedrijven ook geen verkeerd uitgangspunt. Maar wat als je iets verder denkt dan normaal? Als je er dan toch aandacht aan gaat besteden, kan je het maar beter meteen goed doen. Je maakt het opvallend en verrassend, zodat de mensen die het zien het ook gaan onthouden en beter nog, het verder gaan vertellen. Je kunt een houder monteren aan je bus met daaraan een schoonmaakfles en een schoonmaakdoek, met bijvoorbeeld een tekst als: ‘Vlekje? Wij staan altijd direct paraat met de oplossing’. Natuurlijk zijn er voor allerlei andere branches ook dit soort effectieve middelen te bedenken.

Misschien dat je je nu afvraagt waarom ik deze blog heb geschreven. De auto met de tekst ‘Wat vindt u van mijn rijstijl’ zag ik namelijk afgelopen maandag rijden en vervolgens dacht ik direct, hoe ik het in mijn geval zou kunnen gebruiken. Ik ben zelf namelijk nogal een vlotte rijder, wat mensen soms nog wel eens interessant vinden. Misschien dat ik volgende keer op mijn auto laat zetten: ‘Ik werk net zo snel en creatief als ik rijd.’

Delen
Deel dit bericht
URL gekopieerd

Danielle Looije trots op haar ontwerpen

"Mijn passie is om iets te bedenken wat ik té goed vind om weg te geven"

​Mijn naam is Daniëlle Looije. Ik heb (waarschijnlijk net als jij) flink geworsteld met mijn ontwikkeling en daarmee de positionering van mijn bedrijf. Onderhand heb ik alles op de rit en help ik ook graag jou om je uitstraling te organiseren. Want mijn werk is pas klaar als jij naar buiten uitstraalt, wat je van binnen bent.

Categorieën
Laatste Vlogs
Nieuwsbrief

Naar boven
%d bloggers liken dit: