Weten je klanten nog wel waar je mee bezig bent?

Waarschijnlijk is jouw bedrijf, net als het mijne. Continue in ontwikkeling. Je bent waarschijnlijk bezig met nieuwe dingen, nieuwe diensten of nieuwe werkwijzes. Je specialiseert je en het is ook tijd om je te gaan onderscheiden. Gaaf om zo met je bedrijf bezig te zijn hé?

Maar houd je ook je klanten op de hoogte?

Die ontwikkelingen zijn natuurlijk super mooi, maar weten je klanten daar ook vanaf? Twee jaar geleden heb ik mijn bedrijf van Vida Visuals omgegooid naar Bureau Daan, ik deed veel webdesign maar wilde dat niet meer als focus. Eén jaar geleden werd ik op een netwerkbijeenkomst in de spotlight gezet als ‘webbouwer’… Oeps! Erger nog, iemand anders werd als de vormgever neergezet. Blijkbaar was ik in mijn communicatie niet duidelijk genoeg geweest over mijn veranderingen. Dat had in dit geval directe gevolgen. Gelukkig maak je fouten om ervan te leren, maar jij mag leren van mijn fouten, zodat je ze zelf niet hoeft te maken ;).

Betrek je klanten bij je ontwikkelingen

Je website is je presenteerblaadje. Zorg ervoor dat deze meegroeit met je ontwikkelingen. Kijk er elk jaar eens naar en toets of alles nog wel klopt wat erop staat. Moeten er diensten verwijderd worden of juist worden toegevoegd.  Vervolgens is het dan natuurlijk belangrijk dat je klanten op je website komen. Dit kun je bereiken door bijvoorbeeld Social Media, maar je kunt ook een nieuwsbrief gebruiken. Wat ik zelf heel leuk vind is om een stap daarvoor mijn klanten al persoonlijk te betrekken in waar ik mee bezig ben en ze om feedback te vragen, de meeste klanten vinden dit leuk om te doen én omdat het je klanten zijn, hebben ze de meest waardevolle feedback.

Vond je dit interessant? Deel het gerust in je netwerk:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp