Yes, het is komkommertijd!

De komkommertijd is bij de meeste mensen wel bekend, de tijd waarin er voor de meeste ondernemers weinig te doen is. We gaan massaal op vakantie!
Komkommertijd heeft een negatieve associatie, maar dat is onterecht. Komkommertijd kan voor de ondernemer ook dé ideale tijd zijn om weer een kritisch naar de eigen onderneming te kijken. Genoeg te doen, zoals:

  • Evalueer de eerste helft weer eens goed. Een beetje zelfreflectie tijdens een rustige tijd is immers helemaal niet verkeerd.
  • Hoe staat het er met je doelstellingen voor, zit je op schema of moet je misschien activiteiten voorbereiden om je doelstellingen voor het einde van het jaar nog te halen.
  • Hoe is je communicatie, naar alle partijen waar je zaken mee doet, gegaan? Heb je in beeld en woord dat overgebracht wat je over wilde brengen? En belangrijker nog … is het bij je  (potentiële) klant aangekomen?
  • Staan er nog acties voor na de vakantie op stapel? Wat let je om daar nu al iets in te (laten) doen? Qua design, maar ook qua logistiek. Dan heb je, als je klanten weer terug zijn vakantie, alleen maar meer tijd voor zaken. Wat je op de plank hebt liggen, hoef je in de drukke periode niet meer te doen.
  • Natuurlijk is komkommertijd ook bij uitstek de tijd om je rommel weer eens op te ruimen en administraties bij te werken.
  • Vergeet tenslotte ook niet te genieten, want als je niet goed in je vel zit, doe je zometeen ook geen goede zaken.

Succes met alle werkzaamheden tijdens kommertijd, geniet vooral ook, voor zometeen goede zaken … en indien gewenst denkt Daan graag met je mee!

Vond je dit interessant? Deel het gerust in je netwerk:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp